آخرین اخبار

خانه / اخبار / کاهش نقش دولت با اجرای معاملات برق در بورس انرژی

کاهش نقش دولت با اجرای معاملات برق در بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه تامین ۶۰ درصد برق مورد نیاز کشور برعهده بخش خصوصی است افزود: با عرضه برق در بورس، تولید کنندگان می‌توانند هزینه تولید را بطور مستقیم از مصرف کننده دریافت کنند درحالی که هم اکنون وزارت نیرو بصورت نسیه این هزینه را پرداخت می‌کند.

وی عرضه برق را در بورس سبب ایجاد فضای رقابتی برای تولید کنندگان این محصول دانست و گفت: این فضای رقابتی سبب عرضه ارزانتر برق نسبت به تعرفه‌های فعلی برای واحد‌های صنعتی خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: طبق برنامه‌های تدوین شده شرایط عرضه برق برای مشترکین صنعتی کمتر از ۵ مگاوات نیز در بورس فراهم خواهد شد.

رجبی مشهدی کاهش نقش دولت در این بخش را دلیل اجرای این طرح دانست و گفت: نقش دولت فقط حفظ پایداری شبکه برق است و در سازوکار اجرای این طرح دولت نقشی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشترکین صنعتی در دریافت برق مورد نیاز خود به این روش نگرانی نداشته باشند افزود: اگر نیروگاهی متعهد به تولید وعرضه برق به مشترک صنعتی شد، اما نتوانست به تعهد خود عمل کند دولت برق مورد نیاز آن واحد صنعتی را تامین خواهد کرد.

سخنگوی صنعت برق درخصوص مزایای اجرای قبض سبز گفت: با صدور قبض بصورت الکترونیکی ۳۰۰ میلیون تومان در بخش کاغذ صرفه جویی خواهد شد و البته در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان این طرح بطور کامل اجرایی شده است.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp