آخرین اخبار

خانه / دسته بندی نشده / ارجاع سوال از وزیر نیرو به جلسه علنی

ارجاع سوال از وزیر نیرو به جلسه علنی

سکینه الماسی در تشریح جلسه دیروز عصر کمیسیون انرژی مجلس به حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو جهت پاسخگوی به ۴ سوال هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه، علی ساری نماینده مردم اهواز و اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز اشاره کرد.

عدم اقدام به‌موقع درخصوص رهاسازی آب سد‌های طی ماه‌های آذرماه تا اسفندماه سال ۹۷

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه علی ساری نماینده اهواز در این جلسه نسبت به پاسخ‌های آقای اردکانیان درخصوص دلایل عدم اقدام مناسب و به‌موقع درخصوص رهاسازی آب سد‌های استان خوزستان به‌ویژه کرخه و دز طی ماه‌های آذرماه تا اسفندماه سال ۹۷، قانع نشد، با این وجود مقرر شد؛ جلسه دیگری طی هفته آینده به‌منظور بررسی بیشتر موضوع با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌ها در وزارت نیرو برگزار شود به همین دلیل فعلا سوال منطقه‌ای ساری از وزیر نیرو مراعا ماند.

چرا وزارت نیرو به وزارتخانه‌ای خنثی و غیرپاسخگو تبدیل شده است؟

الماسی همچنین با اشاره به سوال منطقه‌ای هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه از وزیر مبنی براینکه چرا وزارت نیرو طی یک سال گذشته به وزارتخانه‌ای خنثی و غیرپاسخگو تبدیل شده است و اینکه چرا مدیران و مسئولان این وزارتخانه درخصوص مسائلی همچون فاینانس‌ها پاسخگو نیستند، افزود: آقای خادمی از توضیحات وزیر نیرو در رابطه با این سوال قانع نشد و مقرر شد؛ سوال وی به هیات رئیسه مجلس ارجاع شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، هدایت اله خادمی گفت: بررسی سوال بنده از رضا اردکانیان وزیر نیرو در دستور کار کمیسیون انرژی قرار داشت.

وی در تشریح سوال خود از وزیر نیرو اظهار داشت:سوء مدیریت طی یک سال گذشته در این وزارتخانه، عملکرد نامناسب وزیر نیرو نسبت به برنامه‌هایی که در زمان رأی اعتماد به مجلس ارائه کرده بود و همچنین بخشینگری‌ها و جابه‌جایی‌ها غیر کارشناسی از جمله محور‌های سوال از وزیر نیرو بود.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: وزیر نیرو در این جلسه پیرامون محور‌های سوال توضیحاتی را ارائه کرد که از نظر بنده قانع کننده نبود بنابراین سوال جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد و وزیر برای ارائه توضیحات باید در جلسه علنی حاضر شود.

تعلل در آغاز عملیات زیرساخت‌های مورد نیاز در نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه علت تعلل در آغاز عملیات زیرساخت‌های مورد نیاز در نیروگاه سیکل ترکیبی رامهرمز، همچنین قطع مکرر آب و برق در شهرستان‌های مختلف، دو سوال اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز از وزیر نیرو بود، اضافه کرد: اگرچه این نماینده نیز از پاسخ‌های اردکانیان قانع نشد، اما تا زمان بررسی مجدد موضوع و رسیدگی به وضعیت منطقه در این حوزه، به وزیر و مسئولان وزارتخانه نیرو فرصت داد لذا سوال آقای محمدیان تا اطلاع‌ثانوی مراعا ماند.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp