آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / اردکانیان: ایران حداکثر ۱۵۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می کند

اردکانیان: ایران حداکثر ۱۵۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می کند

وزیر نیرو گفت: ایران با توجه به امکانات و شرایط خود، حداکثر یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق به عراق صادر می‌کند وبازپرداخت‌ها هم طبق روند قانونی و براساس قرار داد انجام می‌شود.
«رضا اردکانیان» در حاشیه دیدار با «لویی خطیب» وزیر برق جمهوری عراق در محل وزارت نیروی ایران افزود: صادرات برق ایران به عراق انجام شده و بازپرداخت‌ها هم طبق روند قانونی و براساس قرار داد انجام می‌شود.

وی به تفاهم نامه همکاری سه ساله ایران با صنعت برق عراق در سفر قبلی وزیر برق این کشور به ایران اشاره کرد و ادامه داد: در دیدار امروز به صورت مفصل فعالیت‌های سه ساله‌ای که قرار است به صورت مشترک با سازمان‌های عراقی برای باز سازی صنعت برق عراق انجام شود مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر نیرو افزود: در سفر قبلی وزیر برق عراق به کشورمان یک توافقنامه یکساله مبنی بر استمرار صادرات برق ایران به عراق به امضاء رسید که در چهارچوب آن، هم صادرات برق انجام می‌شود و هم بازپرداخت‌ها مطابق قرارداد انجام خواهد شد.

اردکانیان از سفر یک هیات کارشناسی عراقی به کشورمان در هفته آینده خبر داد و خاطرنشان ساخت: مقرر شد در سفر این هیات چگونگی عملیاتی کردن تفاهمنامه سه ساله به صورت دقیق‌تر بررسی شود.

اردکانیان در باره بازپرداخت بدهی عراق به کشورمان هم گفت: تبادلات مالی به صورت مجزا بین شرکت توانیر و شرکت متناظر در صنعت برق عراق و براساس یک قرارداد رسمی که به تایید دولت عراق نیز رسیده است صورت می‌گیرد که بانک مرکزی ایران و عراق هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده اند.

به گفته وی، در این تفاهمنامه سه ساله بین صنعت برق ایران و عراق فعالیت‌های متنوعی از جمله بازسازی صنعت برق عراق، احداث شرکت‌های مشترک و تلاش برای کاهش تلفات برق عراق وجود دارد.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp