آخرین اخبار

خانه / اخبار / اعتبار سنجی ایمیل؛ فاکتور مهم در بازاریابی ایمیلی

اعتبار سنجی ایمیل؛ فاکتور مهم در بازاریابی ایمیلی

کسب‌ و‌کار‌ها و مشتریان، هر دو به ایمیل به‌عنوان منبع اطلاع‌رسانی و کانال ارتباطی اصلی متکی هستند. اما اگر از این سرویس به‌درستی استفاده نکنید، عملا هزینه‌ای سربار خواهد بود.
با وجود استراتژی‌های مختلف کمپین ایمیلی، تعداد اندکی از شرکت‌ها از اعتبار سنجی ایمیل برای تضمین صحت آن استفاده می‌کنند. ایمیل‌های نامعتبر به‌مرور لیست تماس شما را پر می‌کنند و زمان و پول شما را هدر می‌دهند. مثل مصداق آب در هاون کوبیدن، ایمیل‌هایی می‌فرستید که به جایی نمی‌رسند. بدون این ابزار ضروری حتی کمپین‌های‌ ایمیلی استادانه نیز محکوم به شکست هستند.
به مشتریانی که به ایمیل‌های شما علاقه دارند اهمیت دهید
آمار‌های زیادی دلیل سرمایه‌گذاری کلان بازاریابان روی ایمیل‌های تبلیغاتی را مشخص کرده است. برای مثال طبق مطالعات گروه تحقیقاتی رادیکاتی، انتظار می‌رود در پایان سال ۲۰۱۷ تعداد کل حساب‌های ایمیل بیشتر از ۴.۹ میلیارد اکانت باشد. ۵۷ درصد کاربران این ایمیل‌ها زمانی حدود ۱۰ تا ۶۰ دقیقه برای بازدید ایمیل‌های تبلیغاتی در هر هفته صرف می‌کنند.
با در نظر گرفتن همه‌ی این موارد، تعجبی ندارد که ۸۱ درصد بازاریابان B2B از خبرنامه‌های ایمیلی برای بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند. اما وقتی مردم ایمیل‌هایشان را کنار می‌گذارند یا آدرس آن را تغییر می‌دهند چه اتفاقی می‌افتد؟
با کنار گذاشتن ایمیل توسط صاحبانشان، ایمیل‌های غیر معتبر به‌سرعت انباشته می‌شوند. بسیاری از شرکت‌ها به جمع‌آوری آدرس ایمیل در مرحله‌ی خرید مشتریان که اکثرا توسط گوشی‌های همراه انجام می‌شود متکی هستند. اما در وارد کردن آدرس ایمیل توسط گوشی‌های همراه، امکان اشتباهات تایپی بسیار زیاد است و متأسفانه تا زمان بازگشت ایمیل‌های ارسالی، معلوم نخواهند شد.
این اشتباهات شما را در دسترسی به مشتریان اصلی به دردسر خواهد انداخت. یک لیست معتبر ایمیل برای بازگشت سرمایه‌گذاری انجام‌شده روی تبلیغات ایمیلی حیاتی است. بنا به اظهارات بلیزویچ یکی از بنیان‌گذاران سرویس‌های بازاریابی ایمیلی، وب‌مسترها و بازاریابان اینترنتی در هر روز هزاران ایمیل برای مشتریانشان می‌فرستند. تعداد زیاد این ایمیل‌ها اعتبار شما را برای سرویس‌دهندگان ایمیل کاهش می‌دهد و خطر اسپم شناخته شدن دامنه‌ی شما افزایش می‌یابد. وی اهمیت این اعتبار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی این‌گونه توضیح می‌دهد که هر چه تعداد ایمیل‌های بیشتری بفرستید، اعتبار شما در نزد سرویس‌دهندگان ایمیل کاهش می‌یابد. اعتبار کمتر به معنای بالا رفتن خطر اسپم و انتقال ایمیل‌های شما به پوشه‌ی اسپم صندوق‌های ایمیل است؛ درنتیجه احتمال دیده شدن آن توسط کاربران کاهش می‌یابد.
درک سودمندی اعتبار سنجی ایمیل‌ها
اعتبارسنجی ایمیل‌ یا صحت‌‌سنجی آن یک راه‌حل بالقوه برای مشکل همه‌گیر ایمیل‌های نادرست یا بی‌هدف است. اعتبارسنجی ایمیل‌ها می‌تواند قدمی برای در ارتباط نگه داشتن شما با مشتریان وفادارتان باشد. در ضمن با درک علاقه‌مندی مشتریان کسب‌و‌کار خود را نیز بهتر جهت‌دهی خواهید کرد.
استفاده از پروسه‌ی تأیید ایمیل شامل تأیید هم‌زمان صحت و اعتبار ایمیل‌ها در حین ثبت‌نام مشتریان، روشی ایده‌آل‌ برای اطمینان از اعتبار ایمیل‌های ثبت‌شده است. ارزش ایمیل‌های معتبر وقتی که هزاران ایمیل تبلیغاتی به مخاطبانتان می‌فرستید مشخص می‌شود.
صرفه‌جویی در هزینه و بهبود نرخ بازگشت سرمایه
هر ایمیلی که ارسال می‌شود علاوه بر بالا بردن خطر مسدود شدن توسط سرویس‌دهندگان ایمیل، هزینه‌ای نیز در بر دارد. این موضوع زمانی قابل توجه است که لیست ایمیل شما شامل هزاران و شاید میلیون‌ها کاربر باشد. در این صورت نمی‌توان به‌سادگی از هزینه‌ی تلف‌شده توسط ایمیل‌های غیر معتبر چشم‌پوشی کرد.
با لیست ایمیل هر چه دقیق‌تر و معتبر شده، شاهد نرخ بازگشت سرمایه‌ی بیشتری در برابر هزینه‌ی صرف‌شده خواهید بود. آمار‌های کمپین شما هیچ‌گاه کمتر از حداقل‌های منطقی فرض شده نخواهد بود و مشاهده‌ی نتایج قابل توجه مشوق شما برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه خواهد شد.
آنالیز منطقی نتایج و جهت‌گیری مناسب
آمار‌های ناشی از لیست ایمیل نامطمئن هرگز نخواهند توانست راهنمای مناسبی برای تعیین استراتژی درست باشند. این اطلاعات برای جهت‌دهی به کسب‌و‌کار و بازگشت سرمایه‌ی تبلیغاتی حیاتی هستند. ایمیل‌های بی‌هدف هیچ نتیجه‌ای جز اتلاف سرمایه نخواهند داشت. از همه بدتر معمولا اکثر شرکت‌ها با محدودیت منابع مواجه هستند. سرمایه‌ای که روی تبلیغات ایمیلی صرف می‌شود از بخش‌های مهم دیگری کسر شده است. نتیجه‌ی دلخوش بودن به تبلیغاتی که راه به جایی نمی‌برند، مانند رفتن به میدان جنگ با اسلحه‌ی خالی است.
یک لیست معتبر ایمیل، کاربران فعال را برای شما متمایز خواهد کرد و شما می‌توانید برای هر گروه ایمیل‌هایی متناسب با فعالیتشان شامل انگیزه دادن به بازگشت یا بروزرسانی خریدهایشان بفرستید.
افزایش اعتبار
اگر نرخ ارسال ایمیل‌های شما بیش از حد باشد و سرویس‌دهندگان ایمیل شروع به مسدود کردن دامنه‌ی شما بکنند اعتبار تجاری شما به ته خط رسیده است. هیچ کسی دوست ندارد برندش به‌عنوان اسپم شناخته شود. بنابراین اعتبار‌سنجی ایمیل می‌تواند در ادامه به بهبود وضعیت شما به‌عنوان برند معتبر، در رابطه با سرویس‌دهندگان ایمیل و اینترنت و همچنین مشتریان هدف کمک کند.
اما با همه‌ی تلاش‌هایی که برای مدیریت درست ایمیل‌ها انجام می‌دهیم، اغلب مشتریان فراموش می‌کنند تغییر آدرس ایمیلشان را به ما اطلاع دهند. بنابراین اعتبار سنجی دور‌ه‌ای ایمیل نیز می‌تواند راه حل مناسبی برای خلاصی از ایمیل‌های بی سروته باشد.
این‌ها دلایلی بود که چرا شما در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای ماندن در گود مبارزه و درو کردن بسیاری از منافع تبلیغات ایمیلی، به اعتبارسنجی ایمیل نیاز دارید.
منبع: زومیت
https://www.zoomit.ir/2017/8/23/190919/email-validation-critical-success-factor-in-email-marketing/

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp