آخرین اخبار

خانه / اخبار / افزایش خاموشی‌های شبکه در صورت عدم سرمایه گذاری در شبکه توزیع

افزایش خاموشی‌های شبکه در صورت عدم سرمایه گذاری در شبکه توزیع

 

محمودرضا حقی فام ،سخنگوی صنعت برق با اشاره به شبکه توزیع برق در کشور اظهار کرد: در جنوب کشور و مناطق مرطوب میزان فرسودگی شبکه توزیع برق بیشتر است که این موضوع باعث افزایش تلفات برق می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه عمر شبکه توزیع برق در کشور بالا است، تصریح کرد: به دلیل عدم سرمایه گذاری طی سال‌های گذشته شبکه توزیع با انباشت فرسودگی مواجه است و از سوی دیگر رشد مصرف برق میزان فشار بر شبکه توزیع را افزایش می‌دهد.

وی افزود: در انتهای سال ۹۵ دارایی‌های صنعت برق ۶۰ هزار میلیارد تومان بود که با تغییر شرایط ارزی این عدد به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت که ۵ درصد آن معادل ۵ هزار میلیارد تومان برای بازسازی شبکه در سال نیاز است.

به گفته وی؛ در صورت عدم سرمایه گذاری در شبکه توزیع برق هرساله شاهد افزایش تلفات خواهیم بود و افزایش خاموشی‌ها امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حقی فام با اشاره به قیمت برق تصریح کرد: قیمت برق خانگی در کشور یک بیستم سایر کشور‌های دیگر است و از سوی نظام پرداخت این مابه‌التفاوت به وزرات نیرو با اختلال مواجه است که این موضوع می‌تواند افزایش ظرفیت تولید و کاهش تلفات شبکه توزیع را با کندی مواجه کند و در نتیجه خاموشی‌های برق افزایش یابد.

منبع برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp