آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / افزایش پلکانی تعرفه مشترکان پرمصرف

افزایش پلکانی تعرفه مشترکان پرمصرف

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف برق، به‌صورت پلکانی افزایش خواهد یافت؛ به‌گونه‌ای که در مرحله اول، ۵٠ درصد و در مرحله دوم، ۵٠ درصد دیگر افزایش می‌یابد.
همایون حائری امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های متعددی در حوزه صنعت برق تهران، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ، درباره جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف، اظهار کرد: ساز و کاری را در پیش گرفته‌ایم که تعرفه برق برای ١۵ درصد مشترکان، یعنی مشترکان پرمصرف با هدف هدایت این مشترکان به دسته مشترکان کم مصرف افزایش یابد.

وی افزود: اگر مشترکان پرمصرف در میزان مصرف خود مدیریت داشته باشند، هیچ افزایش قیمتی برای آن‌ها صورت نخواهد گرفت، اما اگر این اتفاق نیفتد، تعرفه برق به صورت پلکانی برای این دسته از مشترکان افزایش می‌یابد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، با اشاره به این‌که تغییر تعرفه مشترکان پرمصرف به زودی ابلاغ خواهد شد، در این باره توضیح داد: در شرکت توزیع استان تهران، آمادگی لازم وجود دارد که به محض اعلام شدن این مصوبه اطلاع‌رسانی کافی صورت بگیرد.

مذاکره با عراق برای افزایش تبادلات برقی

وی درباره آخرین مذاکرات صورت‌گرفته با عراق برای افزایش تبادلات برقی و پرداخت بدهی‌های این کشور، گفت‌: فردا (چهارشنبه) عصر، هیأت عراقی به منظور برگزاری یک نشست دو روزه وارد تهران خواهند شد که ضمن بازدید از توانمندی‌های صنعت برق ایران، برای افزایش همکاری‌ها مذاکراتی را داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطر نشان کرد: قرار است در این نشست درباره وصول مطالبات عراق نیز مذاکراتی صورت بگیرد و باید در این باره گفت که شرایط در این حوزه بسیار خوب است و امیدواریم که همکاری خوبی را با عراق داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره توسعه استفاده از انرژی‌های نو در ادارات دولتی، ابراز کرد: متأسفانه علی‌رغم این‌که قرار بود ادارات دولتی انرژی تجدیدپذیر را در مراکز خود توسعه دهند، درصد کمی از این اتفاق محقق شده است، اما برنامه‌هایی را برای توسعه این امر در دستور کار داریم.

به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، تعاملات بخش برق با بخش خصوصی نیز قرار است که توسعه یابد که در این راستا نیز جلسات متعددی را با سندیکای صنعت برق برگزار کرده‌ایم و قصد داریم که در این حوزه ساز و کار‌هایی را اجرایی کنیم.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت‌: طی این سال‌ها اقدامات بسیاری در حوزه صنعت برق صورت گرفته است که آمار و ارقام بیانگر تلاش‌های صورت گرفته در این بخش است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گذر از پیک، گفت‌: بر اساس آمار، هر ساله شاهد رشد پنج درصدی پیک بار در ایران هستیم که سال گذشته با اقدامات صورت گرفته توانستیم ۲۵۰۰ مگا وات صرفه‌جویی در صنعت برق انجام دهیم که این میزان موجب صرفه‌جویی ۲۵ هزار میلیارد تومان شد.

وی ادامه داد: در تابستان همکاری بسیار خوبی با استانداری و بخش‌های اجرایی استان صورت گرفته است که همین مساله نیز موجب تحقق این مهم شد. امیدواریم که برای سال آینده نیز بتوانیم با اجرای چنین برنامه‌هایی برق کل کشور را بدون ایجاد مشکلی تأمین کنیم.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp