آخرین اخبار

خانه / اخبار / انتقال داده هاى اینترنتى با برق فشار قوى

انتقال داده هاى اینترنتى با برق فشار قوى

یک محقق ایرانى موفق شده است مشکل انتقال داده هاى اینترنتى با استفاده از برق فشار قوى را حل کند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، به نقل از ایرنا،چند شرکت اروپایى و آمریکایى سرگرم انجام آزمایشهایى هستند که بر اساس آنها مى توان سیستمهاى پر قدرت اینترنت موسوم به اینترنت با باند عریض را به صورت علایم الکتریکى با تواتر بسیار زیاد، از طریق خطوط برق فشار قوى که در همه شهرها و روستا موجود است انتقال داد.

یکى از محدودیتهایى که براى این سیستم وجود دارد آن است که زمانى که خطوط برق از دکلها منشعب مى شوند این امر موجب انعکاس در علایم اینترنتى و در نتیجه پایین آمدن کیفیت آنها مى شود.

اما به نوشته ماهنامه علمى “ساینتیفیک آمریکن ” یک گروه از محققان در دانشگاه ایالتى پنسیلوانیا به سرپرستى یک مهندس ایرانى به نام محسن کاوه راد در کنفرانس مخابرات و شبکه هاى تجارى که موسسه مهندسان برق و الکترونیک در آمریکا برگزار کرده اند اعلام کردند که توانسته اند راهى براى حل این مساله پیدا کنند.

کاوه راد و همکارانش با استفاده از شبیه سازى رایانه اى به بررسى این نکته پرداختند که اگر با استفاده از ترانسفورماتورها و وسایل دیگر، خطوط الکتریکى را سنکرونیزه کنند چه تاثیرى در انتقال علایم اینترنتى خواهد شد.

در این آزمایش روشن شد که با این تمهیدات مى توان میزان انعکاس علایم اینترنتى را به حداقل کاهش داد و در نتیجه با استفاده از خطوط برق فشار قوى علایم اینترنتى را با سرعت چند صد مگا بایت در هر ثانیه به نقاط مختلف منتقل نمود.

این سرعت به مراتب بیش از سرعت کابل یا دى.اس .ال است . تنها نکته اى که به گفته کاوه راد مى باید مد نظر قرار گیرد هزینه استفاده از این تمهید جدید است زیرا کاربرد ترانسفورماتورها و ادوات دیگرمى تواند بر روى علایم رادیویى تاثیر بگذارد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp