آخرین اخبار

خانه / اخبار / اینستاگرام در حال توسعه روش جدیدی برای تایید هویت کاربر است

اینستاگرام در حال توسعه روش جدیدی برای تایید هویت کاربر است

روش جدید تایید دو مرحله ای اینستاگرام حتی در صورت به سرقت رفتن سیم کارت هم از حساب کاربری شما محافظت خواهد کرد.

در سال های اخیر بسیاری از پلتفرم های محبوب برای تایید هویت کاربر به تایید دو مرحله ای روی آورده اند، بدین صورت حتی اگر کسی از کلمه عبور مطلع شود، تا وقتی سیم کارت و کد مرحله دوم ارسال شده به آن را وارد نکند، نمی تواند هویت خود را تایید کند.

با این حال هکرها از طریق اختصاص شماره کاربر به سیم کارت دیگری می توانند این کد را دریافت کرده و حساب کاربری را به سرقت ببرند.

اینستاگرام به تازگی از تلاش برای توسعه روش های ایمن تر به منظور ورود به حساب کاربر خبر داده که شامل تایید هویت از طریق اپ های تولید کد نظیر Google Authenticator و Duo خواهد بود.

این اپلیکیشن ها به کاربر اجازه می دهند تایید دو مرحله ای سرویس هایی همچون جی میل، فیسبوک، دراپ باکس، اوت لوک و غیره را فعال کرده و کد تصادفی مربوطه را در آن دریافت نماید.

این اپ ها کد را تنها در یک گجت تولید می کنند، به عبارت دیگر حتی اگر هکر سیم کارت را هم به سرقت ببرد نمی تواند روی موبایل دیگری کد تایید دو مرحله ای را دریافت کند.

پیش از تایید اینستگرام هم یکی از کارشناسان شناخته شده تکنولوژی که قبلا به وجود قابلیت هایی نظیر اضافه کردن موزیک به استوری و تماس ویدئویی در اینستاگرام پی برد، با تجزیه و تحلیل کدهای نسخه اندروید این اپلیکیشن به شواهدی از نسخه جدید تایید دو مرحله ای دست پیدا کرده بود.

اینستاگرام از نظر امنیت روش های ورود به حساب کاربری چندان پیشرو نبوده، برای مثال اگرچه شمار کاربران این پلتفرم تا سال ۲۰۱۶ به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده بود اما از هیچ روش تایید دو مرحله ای پشتیبانی نمی کرد.

منبع:

techcrunch

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp