آخرین اخبار

خانه / دسته بندی نشده / بازدید معاون هماهنگی توزیع توانیر از مناطق سیل زده آق قلا

بازدید معاون هماهنگی توزیع توانیر از مناطق سیل زده آق قلا

به منظور بررسی اقدامات و میزان خسارات ناشی از سیل، معاون همان هماهنگی توزیع توانیر از شهرستان آق‌قلا بازدید کرد و گفت:میزان خسارت‎های انجام شده ارزیابی خواهد شد و به دنبال آن شرکت توزیع درصدد جبران این خسارت‎ها است.
تامین برق یکی از موضوعات تعیین کننده پس از رانش، وزش باد شدید و سیلاب بود.

بر اثر سیلاب بسیاری از ترانس‎ها، پایه‎های نگهدارنده سیم و تاسیسات برق استان گلستان تخریب شده بود و همچنین سیلاب، مدیریت برق آق‎قلا را در محاصره خود نگه داشته بود.

قطع برق ۴۰۵ روستای استان گلستان و قطع برق ۳۸ درصد مشترکان به طور میانگین چهار ساعت بر اثر وزش باد شدید، رانش زمین و سیلاب و برق‎رسانی به این مناطق آن هم در کوتاه‎ترین زمان موضوعی بود که موجب شد که بسیاری از فرمانداران درگیر در مناطق سیل‎زده از تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق قدردانی کنند.

برای اینکه مردم در زمان بحران در استان از قطعی برق آسیب نبینند در بخش‎های مینودشت با استفاده از ظرفیت سربازان پادگان «نوده‌خاندوز» برخی تیر‌های برق به بالادست به صورت دستی به دلیل بسته بودن راه انتقال داده شد و یا ماموران شرکت برق از رودخانه‎های خروشان برای انتقال سیم در این زمان عبور کردند تا برق در مناطق مختلف استان گلستان پایدار باشد.

به منظور بررسی اقدامات و میزان خسارات ناشی از سیل، معاون همان هماهنگی توزیع توانیر از شهرستان آق‌قلا بازدید کرد.

در این بازدید «محمودرضا حقی‎فام» معاون هماهنگ شرکت توزیع توانیر به مکان‎های تاسیسات شرکت برق برای تامین برق موتور‌های دیزلی و پمپ‎ها رفت که در زمان بحران سیلاب نقش مهمی در تخلیه آب از سطح شهر داشت.

همچنین پس از این بازدید جلسه‎ای به منظور بررسی میزان خسارات در مدیریت شهرستان آق‌قلا برگزار شد.

در این معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر اظهار کرد: در زمان بحران اعتباراتی در قالب تنخواه در اختیار شرکت‎های توزیع نیروی برق قرار دادیم تا بتوانند شبکه را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: میزان خسارت‎های انجام شده ارزیابی خواهد شد و به دنبال آن شرکت توزیع نیروی برق درصدد جبران این خسارت‎ها است، ممکن است بر اثر سیلاب فنداسیون‎های پایه‎های برق آسیب دیده باشد که نیاز به مقاوم‎سازی دارد.

معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر تاکید کرد: در شهرستان آق‎قلا ارزیابی از میزان خسارت به ترانس‎ها و زیرساخت‎های شرکت توزیع نیروی برق و همچنین ساختمان شرکت برق انجام می‎شود تا بتوانیم این خسارت‎ها را جبران کنیم.

امانگلدی ضمیر فرماندار آق‎قلا نیز در این جلسه اظهار کرد: در ۲۶ اسفند در مورد خطر سیل به ما هشدار داده شده بود و این در حالی بود که در گنبدکاووس ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه سیلاب وارد شده بود و پس از اعلام این هشدار بالغ بر یک سوم حجم گرگانرود وارد این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: به منظور کنترل سیلاب در بالادست فیوز‌هایی را تدارک دیده بودیم که متاسفانه به دلیل حجم سیلاب این فیوز‌ها جواب نداد.

فرماندار آق‎قلا تاکید کرد: بر اثر سیلاب در روستای «میرزاعلی» بالغ بر یک و نیم متر آب طغیان کرده بود و همچنین محله‎های «حکیم‌آباد»، «کل‌آباد» و «ایثارمحله» نیز بر زیر آب فرو رفته بود.

ضمیر با بیان اینکه آبگرفتگی در شهرستان آق‎قلا تا روز ۲۳ فروردین وجود داشت، افزود: نزدیک به یک ماه است که مردم شهرستان آق‎قلا با مشکلات سیلاب دست و پنجه نرم می‎کنند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت آق‎قلا نیز در این جلسه اظهار کرد: مدیریت برق شهرستان آق‎قلا و مدیرعامل شرکت برق استان گلستان در زمان وقوع سیل پرتلاش بودند و همیشه چکمه‌پوش در میدان حضور داشتند که از زحمات این عزیزان در زمان سیلاب تشکر می‎کنم.

وی تصریح کرد: با تلاش شرکت برق استان پس از فروکش شدن سیلاب مناطق سیل‎زده از نعمت برق برخوردار شد و این موضوع در کاهش میزان بحران بسیار تاثیرگذار بود.

امام جمعه اهل سنت آق‎قلا افزود: تاسیسات شرکت برق در شهرستان آق‎قلا خسارت‎های زیادی دیده که نیاز است که این خسارت‎ها جبران شود.

میرزاعلی افزود: انتظار داریم که با توجه به میزان خسارت به وجود آمده شرکت توزیع نیروی برق نیز در بازسازی این منطقه مشارکت داشته باشد و ساخت چند منزل را برعهده بگیرد.

وحید کوهساری مدیر برق آق‎قلا اظهار کرد: در زمان سیل با وجود آنکه ساختمان مدیریت برق آق‎قلا به زیر آب رفته بود، ولی اجازه ندادیم که مخابرات و ارتباطات مخابراتی در این منطقه قطع شود.

وی تصریح کرد: هنوز نتوانستیم تمامی خسارت‎ها را بررسی کنیم، ولی ارزیابی‎های انجام شده تاکنون بیانگر آن است که ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سیل در آق‎قلا به تاسیسات شرکت برق خسارت وارد کرده است.

مدیر برق آق‎قلا افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مکان‎های تاسیسات شرکت برق در شرایط گل‎و لای و باتلاقی قرار داشتند، نتوانستیم مورد ارزیابی قرار دهیم و پس از مساعد شدن شرایط این ارزیابی‎ها انجام خواهد شد.

کوهساری تاکید کرد: در زمان بحران همکاران ما در منطقه پرتلاش بودند و بیشتر خدمات انجام شده به دلیل شرایط این منطقه با تراکتور اتفاق افتاد.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp