آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / تاثیرات “خدمات مشتری” بر کسب و کار

تاثیرات “خدمات مشتری” بر کسب و کار

زمانی که حرف از امور مشتریان یا خدمات مشتریان به میان می آید این سخن که “مشتریان را تحت تاثیر قرار بدهید، تا مشتاق بمانند” کاملا درست خواهد بود. خدمات مشتری با کیفیت بالا برای رشد و پایداری شرکت و کسب و کار ضروری است. در واقع این خدمات با کیفیت سود را افزایش داده و شرکت را قادر می سازد که با پول و منابع بیشتری با سایرین به رقابت بپردازند. حال می خواهیم دلایل اهمیت این بخش از کسب و کار را بررسی کنیم و نکات مهم پیرامون این موضوع را بیان کنیم.

چرا امور مشتریان اهمیت دارد؟

  1. در یادها می ماند

زمانی که محصول یا خدمات شما به پایان عمر خود رسیده باشد، باز هم شهرت و تعاملاتتان با مشتریان ادامه خواهد داشت. اگر شهرتتان مثبت است، که عالی است، اما مشتریان بیشتر خدمات مشتری ضعیف در یادشان می ماند تا شهرت شرکت و کسب وکارتان. در واقع تصویر ذهنی منفی به سادگی از ذهن پاک نمی شود. Ruby Newell-Legner نویسنده ی درک مشتریان، معتقد است که ۱۲ تجربه ی مثبت نیاز است تا تنها یک مورد منفی حل نشده را جبران کند. بنابراین همواره باید سعی کنید در رابطه با خدمات مشتری تاثیر مثبتی برجای بگذارید.

  1. شرحی از کسب و کار شماست

خدمات مشتری شما نشان دهنده ی کل کسب وکارتان است. درست یا غلط بسیاری از افراد بر این باورند که خدمات مشتری شما خوب یا بد باشد، محصولاتتان نیز همان طور است. به عنوان یک دارنده ی کسب و کار، شما نیز باید همین نگرش را داشته باشید، وقت و پول خود را بر روی تیم پشتیبانی اختصاص بدهید، و به همین ترتیب فروشتان افزایش خواهد یافت.

  1. افراد دوست دارند که مورد توجه قرار بگیرند

مشتریان شما زندگی می کنند، نفس می کشند و موجوداتی احساسی هستند بنابراین باید به احساسات آنها توجه کنید. اگر با مشتریانتان با حسن نیت و احترام رفتار کنید، احتمالا اعتماد آن ها به کسب و کارتان بیشتر خواهد شد.

  1. زندگی همه را ساده تر می کند

اگر برقراری تماس با شما برای مشتریان ساده باشد، باعث می شود که راحت تر از شما خرید خواهند کرد. فرم های تماس را در سایت خود قرار دهید و ابزارهای خدمات مشتری را به اپلیکیشن خود اضافه کنید. همچنین بخشی از سایت را به “سوالات متداول” اختصاص دهید. بهتر است شماره تماس شما قابل دسترس باشد تا افراد به سادگی آن را بیابند. همچنین بهتر است فرصت تعامل و ارتباط را به صورت مستقیم در اختیار آن ها قرار دهید تا در نهایت به خرید منجر شود.

  1. استراتژی بازاریابی سودآوری است

تبلیغات کلامی یکی از انواع بازایابی است. زمانی که مشتریان بارضایت درباره ی کسب و کارتان صحبت می کنند، درواقع بیشتر از تیم بازاریابی، برای شما تبلیغ می کنند. تبلیغ شرکت توسط مشتریان، راهی عالی برای شروع یک روند است. از رضایت و توصیفات مشتریان استفاده کنید و نشان دهید که چقدر برای مشتریان ارزش قائلید. میتوان گفت، اگر کاری کنید که مشتریان از شما رضایت داشته باشند و این رضایتمندی را به اشتراک بگذارند، در واقع به معدن طلا نزدیک خواهید شد!!

  1. همیشه جایگزین وجود دارد

کمبود اعتبار در خدمات مشتری یک استراتژی خطرناک است. زیرا همیشه یک رقیب وجود دارد که در مقابل بهتر عمل می کند. یک نظرسنجی آمریکایی نشان داده است که ۷۸ درصد از مصرف کنندگان به دلیل خدمات مشتری ضعیف از خرید خود پشیمان شده و شرکت دیگری را انتخاب کرده اند. این یک بازار جهانی است اگر ابزارهای لازم جهت کسب وکار را نداشته باشید، با مشکل روبرو خواهید شد.

  1. به ابقاء شرکت کمک می کند

نگه داشتن مشتریان فعلی هزینه ی کمتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد. به طور میانگین، مشتریان وفادار ۱۰ برابر خرید اولیه شان ارزشمندند. اگر عملیات شما مبتنی بر خدمات است، باید هزینه، زمان و ورود مشتریان جدید را درنظر بگیرید. یک مشتری با تجربه که با شما می ماند، به معنی کاهش تلاشتان در دراز مدت خواهد بود.

  1. بر نرخ تبدیل اثر می گذارد

ترافیک بالا خوب است. اما اگر شما این ترافیک را به فروش هدایت نکنید، بی فایده است. تبدیل فرد از توجه به تعهد یک اقدام دقیق و مهم است که همراه با ارائه ی مناسب خدمات مشتری ساده خواهد شد.

میتوان نتیجه گرفت وجود امور مشتریان یا خدمات مشتریان، بسیار مهم است و عدم توجه به این موضوع ممکن است منجر به از بین رفتن کسب وکار نیز شود. بنابراین می بایست در کنار بازاریابی و تلاش برای فروش محصولات و خدمات به این مبحث نیز توجه ویژه ای شود.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp