آخرین اخبار

خانه / مقالات / تفاوت سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف چیست؟

تفاوت سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف چیست؟

بزرگترین تفاوت بین سیستم‌های آدرس پذیر و متعارف نشانگذاری است.سیستم متعارف برای مکان‌های کوچک، قابل استفاده است.سیستم اعلام حریق آدرس پذیر معمولا برای ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌گردد.

تفاوت سیستم اعلام حریق آدرس پذیر و متعارف چیست؟
سیستم متعارف برای مکان‌های کوچک، قابل استفاده است. این سیستم در مواقع تشخیص حریق جداگانه بصورت مجزا از دیگر زون‌ها شروع به اعلام می‌کند.

سیستم اعلام حریق آدرس پذیر معمولا برای ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌گردد. سیستم‌های اعلام حریق آدرس پذیر با توجه به موقعیت مکانی کاشف ها، محل وقوع حریق را تشخیص و از طریق پنل اعلام اقدام به اطلاع رسانی می‌نمایند.

پنل‌های سیستم اعلام حریق غالبا در ورودی ساختمان‌ها برای نشان دادن تجهیزات نصب می‌گردند. پنل سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به شما اجازه می‌دهد با سهولت اقدام به اضافه نمودن تجهیزات نمایید.

سیستم‌های اعلام حریق معمولا گرانتر از سیستم دزدگیر‌ها می‌باشند، اما اطلاعاتی که در اختیار مدیران ساختمان قرار می‌دهند، بسیار ارزشمند هستند و در جهت حفظ اموال و اشخاص ضروری بشمار می‌آیند.

مزایای سیستم آدرس پذیر در ساختمان‌های بزرگ، محل دقیق وقوع حریق را تشخیص داده و معمولا بایستی قدرت تشخیص آلارم کاذب و شناسایی خطا در قطعه مورد نظر را دارا باشد.

یکی دیگر از مزایای سیستم‌های آدرس پذیر نسبت به متعارف نیاز به کابل کشی کمتر است. همچنین از آنجاییکه کلیه قطعات آدرس پذیر بر روی یک حلقه یا لوپ وصل هستند، اضافه کردن قطعه به حلقه امکان پذیر است.

مزایای سیستم اعلام حریق متعارف قیمت ارزانتر نسبت به سیستم آدرس پذیر است و نیاز به نیروی کاری زیادی ندارند.

منبع: آوندانرژی

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp