آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / تلفن همراه، قدرتمندترین کانال ارتباطی مشتریان

تلفن همراه، قدرتمندترین کانال ارتباطی مشتریان

موبایل کلید بخشی از ارتباطات مدرن مابین برندها و مصرف کنندگان است. درحالی که برای برندها و دستیابی آن ها به مشتریان، تنها کانال نمی باشد، بلکه قدرتمندترین آن هاست. چرا؟ زیرا موبایل به اصطلاح real-time یا بیدرنگ است. و زمانی که به درستی انجام شود، یک ارتباط دوطرفه است. همانطور که بیشترین اطلاعاتی که مشتریان به دنبال آن ها هستند، به شما یک خط مستقیم به آن ها نیز می دهد.
اما کرفتن حق موبایل سخت است. انتظارات کاربران از موبایل نسبت به سایر کانال ها بسیار سختگیرانه تر است، زیرا این دستگاه صمیمی و شخصی تر است. زمانی که برندها از طریق محتوای نامرتبط و تجربیات ضعیف به مشتریان ضربه می زنند، آن ها نیز به سرعت اعتماد خود را از دست می دهند. از آنجا که زمانی که با رسانه ی دیجیتال سپری می شود غالب است، میتواند به سرعت انتظارات مشتریان را در طول درگیر بودن با هر برندی ببه سرعت بالا ببرد. این کاری است که موبایل انجام می دهد!
برای اینکه به درک بهتری از مزایای آن برسید نیاز است تا مطمئن شوید که کمپانی تان می تواند قفل قدرت داده ی اطراف کاربران موبایلی تان را باز کند و این اطلاعات را در مرکز استراتژی بازاریابی خود قرار دهد یا خیر. زمانی که داده های موبایل را در استراتژی خود با موفقیت ادغام کنید و از آن بهره ببرید، به سرعت خواهید دید که موبایل می تواند هر بخشی از استراتژی را آگاه کند و ارتباطات نزدیک تری با مشتریان را نسبت به قبل به وجود آورد.
موبایل دیتای شما چه چیزهایی باید بگوید؟
داده ها می بایست با هر تعاملی که با کاربران دارید، اطلاع داده شوند. قطعا متعجب خواهید شد اگر بدانید که شرکت ها همواره سعی در درک چیزهایی دارند که کاربران در بخش های مختلف سازمان به دنبال آن هستند. از آنجا که به طور معمول افراد روزانه نزدیک به ۳ ساعت را صرف دستگاه تلفن همراه خود می کنند، داده های تلفن همراه به طور خاص به شما کاملترین دید از کاربرتان را می دهد. این سطح از فعالیت تصویری کامل از چیزی که مشتریان می خواهند را به شما می دهد. داده های تلفن همراه باید قادر باشند تا ۳ چیز مهم را درباره ی کاربران به شما بگویند:
کجا؟
موقعیت، قلب ارتباط است. توانایی در اشاره کردن به اینکه کاربران کجا هستند و درگیری با آن ها براساس جایی که هستند، برای موبایل منحصر به فرد است. با استفاده از منطقه ی جغرافیایی می توانید مرزهای جغرافیایی را تعیین کنید، بنابراین زمانی که دستگاه به محلی وارد و یا از آن خارج می شود، نوتیفیکیشنی ارسال خواهد شد. این بدین معنی است که محتوا همیشه بنابر موقعیت فعلی کاربر شخصی می شود، بنابراین بسیار مناسب و به موقع است. شما می توانید این دانش را در استراتژی بازاریابی خود گسترش دهید. برای مثال، زمانی که یک خرده فروش، می داند که مشتری ترجیح می دهد با موبایل درارتباط باشد، اما موفعیت او این را نشان می دهد که او به مغازه رفته و هیچ خریدی نداشته، مغازه می تواند به او ایمیل حاوی کوپن بزند و سعی کند تا آن را به خرید تبدیل کند. همچنین می تواند از این موقعیت استفاده کرده و مکان فروشگاه خود را در آینده تعیین کند.
چه زمانی؟
موبایل باعث می شود تا بفهمید که کاربران چه مقدار زمان را صرف استفاه از اپلیکیشن شما می کنند و از بخش های مختلف ان استفاده می کنند. این سطح از جزئیات برای اطمینان از اینکه کمپین بازاریابی شما به خوبی عمل می کند و بیشترین ارتباط را باکاربران دارد، ضروری است. همچنین می تواند در بخش های دیگر استراتژی بازاریابی تان ضروری باشد. تصور کنید یک اپ سبک زندگی و یا مسافرت که درک عمیقی از این داشته باشد که چه کسانی، چه تعداد و برای چه مدتی از اپلیکیشن استفاده کرده است، در این صورت میتواند این کاربران را هدف قرار داده و از طریق ایمیل و وبسایت با آن ها قرارهای خاصی بگذارد. چنین شرکت هایی میتوانند با این اطلاعات صفحه ی اصلی وبسایتشان را مجددا پیکرندی کرده و برای کاربرانی که بیشتر با آن درگیر هستند یک تجربه بهتر ایجاد کند.
چطور؟
داده در مورد اینکه چطور کاربرانتان با نرم افزار یا اپلیکیشن درگیر هستند و از آن استفاده می کنند می تواند شما را در یافتن پتانسیل موبایل کمک کند. درک پیام هایی که بیشترین بخش از مخاطبان را درگیر می کنند، به شما کمک خواهد کرد تا به هدف رسیده و محتوا را شخصی کنید. برای مثال، اگر خرده فروش هستید، و یکی از مشتریان شما به مغازه ای فیزیکی رفته و کت جدیدی می خرد، سپس در آینده پیامی را برای حراج کت های زمستانی دریافت می کند که میتواند نکته ی مثبتی باشد.
با توجه به موارد گفته شد می توان گفت که موبایل ها و استفاده از آن ها در استراتژی بازاریابی تان بسیار ضروری است زیرا می توان به راحتی با مشتریانتان از راهی که آن ها می خواهند در ارتباط باشید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp