آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / توقف تولید خودروهای دیزل و توسعه مدل‌ های برقی در کادیلاک

توقف تولید خودروهای دیزل و توسعه مدل‌ های برقی در کادیلاک

مدیرعامل کادیلاک اعلام کرد که تولید پیشرانه‌های دیزل متوقف شده است و تمرکز اصلی مهندسان این شرکت، بر توسعه‌ی فناوری خودروهای برقی خواهد بود.

 

در ادامه‌‌ی سریال پیشرفت فناوری خودروهای برقی و کاهش تولید مدل‌های آلاینده، برند آمریکایی کادیلاک نیز به جریان توسعه‌ی سریع مدل‌های الکتریکی در صنعت خودروسازی وارد شد. کادیلاک تولید پیشرانه‌های دیزل را متوقف و بر خودروهای الکتریکی تمرکز می‌کند.

 

استیو کارلایل مدیرعامل کادیلاک، در رویداد رونمایی کراس‌اور جدید XT4 این شرکت اعلام کرد که استراتژی کادیلاک در توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزل، تغییر خواهد کرد. کارلایل گفت:

تا امروز در توسعه‌ی پیشرانه‌های دیزل فعالیت داشته‌ایم، اما شاید بازار خودرو سریع‌تر از آنچه که ما انتظار داشتیم، در حال تغییر است. هدف حرکت روبه‌جلو است؛ تمرکز ما بر فناوری خودروهای برقی متمرکز می‌شود.

مهندسان کادیلاک مدتی است که در حال طراحی و تولید پیشرانه‌های دیزل ۴ و ۶ سیلندر جدید هستند؛ هدف از عرضه‌ی پیشرانه‌های دیزل جدید، پاسخگویی و فروش بهتر در بازار اروپا و ایجاد بازار جدید در آمریکا بود، اما حالا این استراتژی متوقف می‌شود. پیش از این اشاره شده بود که مدل جدید XT4 در کنار چند محصول دیگر کادیلاک تا سال ۲۰۲۰ یا زودتر، پیشرانه‌ی دیزل دریافت می‌کنند. البته شاید XT4 و چند مدل دیگر کادیلاک تا دو سال آینده با پیشرانه‌ی دیزل هم عرضه شوند، اما در هر صورت بر اساس گفته‌های کارلایل، توسعه‌ی بیشتر در این بخش، کاملاً متوقف شده است.

 

اولین بار در سال ۲۰۱۵ و پس از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزل فولکس واگن بود که نگرانی مدیران کادیلاک آغاز شد؛ با این وجود، مقامات این برند آمریکایی به‌دلیل پیشرفت قابل توجه در برنامه‌ی طراحی و تولید پیشرانه‌های جدید، توقف کامل برنامه را منطقی ندانستند.

سال گذشته، جنرال موتورز تصمیم به فروش برند آلمانی اوپل (Opel) گرفت. کادیلاک در کنار اوپل مشغول تولید پیشرانه‌های جدید دیزل بود، با این وجود، اوپل به گروه PSAیا پژو سیتروئن فروخته شد تا مهندسان کادیلاک به‌تنهایی برنامه‌ی خود را ادامه دهند. کارلایل معتقد است که در حال حاضر استفاده از پیشرانه‌های دیزل، صرفا در خودروهای سنگین، توجیه اقتصادی دارد.

 

آینده‌ی خودروهای دیزل، به‌خصوص در بازار آمریکا مشخص نیست؛ فولکس ولگن، آئودی، پورشه و مرسدس بنز فروش محصولات دیزل خود در آمریکارا متوقف کرده‌اند ولی بی‌ام‌و همچنان این مدل‌ها را در برخی خودروهای خود، پیشنهاد می‌کند. جگوار لندرور، کیا، مزدا، شورولت و برند GMC، همچنان محصولات دیزل در آمریکا عرضه می‌کنند.

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp