آخرین اخبار

خانه / اخبار / جدیدترین پژوهش ها حکایت از غیر مهلک بودن تشعشعات موبایل دارند

جدیدترین پژوهش ها حکایت از غیر مهلک بودن تشعشعات موبایل دارند

دو پژوهش دولتی که اخیراً تحت برنامه سم شناسی ملی آمریکا (NTP) انجام شده حکایت از این دارند که تشعشعات موبایل مهلک نیستند.
برنامه سم شناسی ملی که توسط دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا بنا نهاده شده، به ارزیابی و گزارش های مرتبط با سم شناسی به آژانس های عمومی می پردازد.
در آزمایش یاد شده موش های آزمایشگاهی در معرض تشعشعات امواج رادیویی قرار گرفتند؛ امواجی مشابه با آن مواردی که از طریق مایکروفر و موبایل ها منتشر می شوند. به گفته دکتر «جان بوچر»، محقق ارشد این پروژه، امواج یاد شده اگر هم خطری داشته باشند، بسیار ناچیز است.
در آزمایش، موش هایی که در معرض تشعشعات امواج رادیویی بودند، از میزان سلامتی مشابه با موش هایی که در معرض این تشعشعات نبودند، برخوردار بودند و در کمال تعجب برخی از این موش ها که در معرض تشعشعات بودند، عمر طولانی تری داشتند.
علی رغم گزارش اخیر البته باز هم عقل سلیم این گونه حکم می کند که اقدامات احتیاطی لازم را در نظر بگیریم. در این رابطه بوچر پیشنهاد می دهد کاربران تلفن های همراه سعی کنند تماس نزدیک موبایل با گوش خود را تا حد امکان کاهش دهند. به عقیده محقق مذکور، این احتیاط موجب می شود کمتر در معرض تشعشعات قرار داشته باشیم، زیرا تشعشعات موبایل ها که به بدن می رسند، با افزایش فاصله به میزان زیادی کاهش می یابند.
همچنین پیشنهاد شده در هنگام خواب سعی شود موبایل در فاصله ای دورتر از شخص قرار گیرد. بوچر در نهایت می گوید همچنان ممکن است که در برخی موارد تشعشعات تلفن های همراه برای انسان ها ضرر داشته باشند. در مورد تشعشعات انستیتو ملی سرطان آمریکا این گونه اظهار کرده:
«در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر افزایش ریسک ابتلا به سرطان به واسطه تشعشعات غیر یون ساز (امواج الکترومغناطیسی با طیف ۴۰۰ نانومتر تا بالاتر از یک متر که توان یونیزه کردن اتمها را ندارند) وجود ندارد. استفاده از تکنولوژی های هندزفری از جمله هدست های باسیم یا بیسیم رو به افزایش است و ممکن است [استفاده از این دستگاه ها] میزان قرار گرفتن سر و مغز در معرض فرکانس های رادیویی را کاهش دهد».
در آمریکا فناوری های تلفن های همراه توسط آژانس های این کشور از جمله سازمان غذا و داروی این کشور (FDA) همواره مورد نظارت قرار می گیرند. در نهایت FDA تحقیق اخیر را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن اعلام کرده: «محدودیت های ایمنی فعلی تلفن های همراه برای محافظت از سلامت عمومی قابل قبول هستند».
منبع: دیجیاتو
https://goo.gl/xCEPim

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp