آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / حسگر ژست حرکتی ال جی G8 ThinQ چگونه عمل می‌کند؟

حسگر ژست حرکتی ال جی G8 ThinQ چگونه عمل می‌کند؟

ال‌جی جزییات بیشتری از حسگر Time of Flight فاش کرده است و این حسگر احتمالا G8 ThinQ را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به لمس صفحه‌نمایش بتوان با آن کار کرد. نحوه عملکرد این حسگر که توسط بخش اینوتک ال‌جی ساخته شده، به این صورت است که اشعه فروسرخ را به شی می‌تاباند و مدت‌زمان بازتاب را می‌سنجد، سپس از این اطلاعات برای اندازه‌گیری عمق استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی ال‌جی، این فناوری در فاصله‌های طولانی نیز کار می‌کند و نسبت به سایر فناوری‌های سه‌بعدی مشابه انرژی کمتری مصرف می‌کند. این حسگر برای استفاده در فناوری‌هایی مانند تشخیص چهره، تشخیص حرکت، واقعیت افزوده و بسیاری موارد دیگر مناسب خواهد بود.
این فناوری از فناوری تشخیص چهره TrueDepth اپل متفاوت است که در آن هزاران نقطه از نور لیزر به جسم تابانده می‌شود و سپس برای اندازه‌گیری عمق، میزان انحرافات پرتوهای تابیده‌شده را می‌سنجد. در مقابل، حسگر Time of Flight فاصله از جسم را مانند یک رادار اندازه‌گیری می‌کند و بسیار مشابه فناوری به‌کاربرده‌شده در Xbox One Kinect مایکروسافت است. این حسگر می‌تواند نتایج دقیق‌تری برای اسکن‌های بیومتریک، واقعیت افزوده و سایر موارد تولید کند.

ال‌جی اعلام کرده که این حسگر علاوه‌بر تشخیص چهره، به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن صفحه‌نمایش و تنها با حرکات سر و دست دستورهای خود را اجرا کند. بنابراین، در هوای بسیار سرد دیگر مجبور نیستید برای لمس صفحه‌نمایش دستکش‌های خود را درآورید. این اطلاعات با شعار تبلیغاتی «خدا حافظ تاچ!» برای G8 ThinQ هم‌خوانی دارد و در ۲۴ فوریه یا همان پنجم اسفندماه در نمایشگاه MWC 2019 شاهد رونمایی آن خواهیم بود.به نظر می‌رسد که ال‌جی از فروش این فناوری به سایر صنایع نگران است.

این حسگر به‌خاطر اندازه کوچکی که دارد، به آسانی می‌توان از آن در رایانه‌ها، دستگاه‌های پوشیدنی، وسایل خانگی الکترونیکی و خودروها استفاده کرد. برای مثال در یک خودرو، راننده می‌تواند برای کنترل رادیو، تهویه هوا و GPS از حرکات دست خود استفاده کند؛ بنابراین چشم هایش مراقب جاده خواهند بود و حواسش پرت نمی‌شود.
منبع:زومیت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp