آخرین اخبار

خانه / اخبار / حقی فام از توانیر رفت

حقی فام از توانیر رفت

محمودرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع برق توانیر در پی فشار‌های وارده از سوی مقامات بالاتر در تغییرات مدیریتی مدیران استانی، روز دوشنبه از ساختمان توانیر رفت تا به ماموریت خود در توانیر پایان دهد.
حقی فام درخواست کرده تا به دانشگاه برگردد و با وجود پیشنهاد وزیر مبنی بر ماندن در هیئت مدیره توانیر یا حضور بعنوان مشاور عالی توانیر، وی فعلا تصمیمی برای ماندن در این سمت‌ها نداشته و حتی گفته شده است که تا شنبه این مناقشه تعیین تکلیف خواهد شد.

تغییر یکباره مدیرعامل توزیع برق استان خوزستان موجب ایجاد موج جدید فشار‌های سیاسی از سوی برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر وزیر نیرو شد. با وجود اینکه حقی فام در گزارشات قبلی، شرایط خوزستان را به مقامالات بالاتر ارائه کرده بود و تغییر مدیرعامل توزیع برق خوزستان با نظر مساعد آن‌ها انجام شد، اما به نظر می‌رسد آن‌ها گزینه‌ای بهتر از حقی فام برای رهایی از این فشار سیاسی نیافتند و وی را مورد مواخذه و عامل اصلی تغییر قلمداد کرده اند.

گرچه متولی زاده با آوردن غضنفری به تهران و مستقر کردن آن در توانیر درپی دلجویی از نمایندگان خوزستانی برآمد، ولی بحران سیلاب‌های اخیر عاملی شد که استیضاح وزیر نیرو با جدیت پیگیری شود تا پیامد‌های تغییر مدیریتی بدون هماهنگی با نمایندگان متوجه وزیر گردد.

در محافل غیر رسمی گفته می‌شود غلامعلی رخشانی مهر مدیرعامل توزیع برق سیستان و بلوچستان قرار است در صورت عدم بازگشت حقی فام بجای وی معرفی و منصوب گردد که البته به دلیل علاقه حائری به وی این پیش بینی دور از ذهن نیست، اما احتمالا در صورت خداحافظی قطعی حقی فام از توانیر، برای این سمت نیز فراخوان عمومی صادر می‌شود تا از حاشیه‌های این انتخاب کاسته شود.

با اینکه حمایت شخص وزیر مانع از تغییر حقی فام توسط همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر شد، ولی این بار فرصتی دست داد تا شرایط تغییر بالاترین مقام بخش توزیع کشور راحتتر صورت گیرد. با این وجود حتی در صورت بازگشت احتمالی حقی فام، شکاف ایجاد شده با مدیران بالادستی عمیق‌تر خواهد بود.

وقتی وزیر نیرو و دفتر آن، مدیران استانی صنعت برق را انتخاب نهایی می کنند طبیعی است مسئولیت انتخابهای خود را باید بپذیرند و نمی توان انتظار داشت مدیران انتخابی وزیر نیرو که قطعا علاوه بر ملاک های فنی، نگاه های سیاسی نیز در انتخاب آنها دخیل است با مدیران توانیر هماهنگ و همسو باشند. بهتر است وزارت نیرو حتی در صورت اعلام فراخوان عمومی، همه مراحل مختلف انتخاب مدیران را به توانیر واگذار کرده و از چینش مدیران به شکل قبلی دست بردارد.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp