آخرین اخبار

خانه / مقالات / خصوصیات هارد مناسب دوربین های مداربسته

خصوصیات هارد مناسب دوربین های مداربسته

هارد مناسب برای دوربین‌های مدار بسته:هارد دیسک نقش مهمی در دوربین مداربسته دارد، زیرا اطلاعات شما درون آن نگه داری شده و از این حیث حتی از دیگر تجهیزات نیز مهمتر است.

بهتر است برویم سر اصل مطلب و آن این است که هارد مناسب برای دوربین‌های مدار بسته باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و از چه هارددیسکی باید استفاده کنیم؟

تنوع برند و ظریفیت هارد دیسک‌ها در بازار آنقدر نیست که کار را برای ما سخت کند. بهترین تولید کنندگان هارد دیسک در بازار Western Digital , Seagate , Hitachi , Toshiba و چند برند دیگر است که زیاد شناخته شده و محبوب نیستند.
خصوصیات هارد مناسب برای دوربین‌های مدار بسته
ظرفیت هارد دیسک‌ها نیز تنوع زیادی ندارد و برای دوربین مداربسته از هارد دیسک‌های ۵۰۰ گیگا بایت، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت استفاده می‌شود. یکی از تجربیاتی که خود من در این سال‌ها کسب کردم و در اختیار شما قرار میدهم این است که برای هر دستگاه ضبط تصویری (DVR) از هارد دیسک‌های ۲ ترابایت استفاده نکنید و اگر احتیاج زیادی به چنین فضایی دارید سعی کنید از ۲ هارد ۱ ترابایت در کنار هم استفاده کنید.

در موارد بسیاری دستگاه‌ها قادر به خواندن و نوشتن بر روی هارد‌های ۲ ترابایت نیستند و پس از گذشت مدت زمانی با آن‌ها به مشکل بر می‌خورند. و، اما نکته دیگر و قابل اهمیت در این زمینه جزئیات فنی هارد دیسک می‌باشد.

۹۹ درصد هارد دیسک‌هایی برای این منظور استفاده می‌شوند طوری تنظیم می‌شوند که قابلیت ضبط پیوسته ویا همان OverWrite را داشته باشند و این فشار زیادی را بر روی هارد دیسک وارد می‌آورد. زیرا هارد دیسک بعد از رسیدن به حداکثر ظرفیت خود بخش کوچکی از فضا را برای پاک کردن و نوشتن دوباره اطلاعات در نظر می‌گیرد و مابقی فضا کاملا پر می‌شود که این عامل باعث فشار چند برابر بر روی بافر هارد شما می‌شود.

مشکل بالا شاید به ندرت اتفاق بی افتد، اما اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود تا اطلاعات شما به کل از بین بروند و قابل برگشت نباشند و این اتفاق ممکن است زمانی رخ بدهد که برای شما خیلی مهم است. برای حل این موضوع پیشنهاد ما به شما این است که از هارد دیسک‌هایی با کش مناسب و بافر بالا استفاده نمائید و از فروشنده بخواهید تا هارد دیسکی را به شما بدهد که دور RPM آن مناسب این کار باشد. هارد دیسک‌های موجود در بازار معمولا RPM‌ی برابر با ۵۴۰۰ RPM و ۷۲۰۰ RPM دارند.

در سیستم‌های خانگی هارد دیسک‌های با RPM , ۵۴۰۰ استفاده می‌شود. خاصیت RPM این جا مشخص می‌شود که دور چرخش دیسک مغناطیسی بیشتر است و باعث می‌شود تا فراخوانی اطلاعات سریعتر میسر شود و این عامل مهمی در مشاهده تصاویر ضبط شده در دوربین مداربسته است.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp