آخرین اخبار

خانه / مقالات / دستگاه تایم تست

دستگاه تایم تست

دستگاه تایم تست جهت بررسی زمان قطع و وصل مورد استفاده قرار می گیرد . بدین معنی که زمان صدور فرمان به بوبین های قطع و وصل از اهمیت ویژه ای جهت قطع برخوردار است که در حد میلی ثانیه باید باشد و هرچه سریعتر باشد بهتر است . این تست توسط دستگاهی موسوم به تایم تست انجام می شود. کاربرد تایم تست در اندازه گیری سرعت بسته شدن و باز شدن تیغه بریکرهای قدرت می باشد که این بریکر ها در پست های توزیع برق نصب می باشند .این بریکر ها دارای یک بوبین فرمان می باشند که معمولا با ولتاژ ۱۱۰ VDC تحریک میشوند . در واقع تایم تست زمان عملکرد بریکر (مدت زمان بسته یا باز شدن تیغه ها پس از فرمان تحریک بوبین) را با دقت بالا اندازه میگیرد و آن را ذخیره می نماید.

یک دستگاه تایم تست را می توان از ابعاد زیر مورد بررسی قرار داد :

۱-دقت و صحت اندازه گیری :

درواقع وظیفه اصلی یک دستگاه تایم تست اندازه گیری زمان است بنابراین باید این کار را با حداکثر دقت و اطمینان بتواند انجام دهد

۲-عدم تاثیرپذیری از نویز های اطراف :

موارد استفاده دستگاه های تایم تست در محیط هایی از قبیل پست های برق فشار قوی می باشد که محیط آن دارای نویز و اغتشاش الکترومغناظیس شدیدی می باشد ؛ در نتیجه دستگاه باید قابلیت عمل در چنین فضاهایی را داشته باشد و پارامترهای مورد اندازه گیری آن تحت تاثیر قرار نگیرند.

۳-استحکام و مقاومت بدنه دستگاه :

این دستگاه سیار و قابل حمل می باشد و معمولا آن را جهت انجام تست به نقاط مختلف در فضای باز و حتی محل هایی خارج از مناطق شهری حمل می کنند.در نتیجه دستگاه بدنه دستگاه باید از استحکام لازم جهت در امان ماندن از ضربه های فیزیکی احتمالی ، حفاظت در مقابل گرد و خاک و… را داشته باشد.

۴-میزان روان بودن وسادگی منو های کاربری :

منوی کاربری یک دستگاه الکتریکی باید در عین سادگی و روان بودن بتواند بیشترین امکانات ممکن را به شخص کاربر بدهد تا کاربر بتواند در کمترین زمان ممکن مناسب ترین و استاندارد ترین تست های ممکن را بگیرد .همچنین باید قابلیت ذخیره اطلاعات اندازه گیری شده ، چاپ اطلاعات توسط پرینتر تعبیه شده در دستگاه به همراه رسم نمودار های مقایسه ای و همچنین ارتباط با کامپیوتر و ارسال اطلاعات به کامپیوتر و تجزیه و تحلیل اطلاعات در کامپیوتر را دارا باشد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp