آخرین اخبار

خانه / مقالات / دیسکانکتور یا ایزولیتور

دیسکانکتور یا ایزولیتور

دیسکانکتور یک کلید مکانیکی بوده که جهت ایزوله کردن تمام یا قسمتی از تجهیزات از منبع اصلی استفاده می‌شود. استفاده از این کلید فقط جنبه‌ی ایمنی داشته و نکته‌ی اصلی در آن، فاصله‌ی بین کنتاکت‌ها می‌باشد. هنگامی که این کلید در وضعیت باز یا قطع قرار می‌گیرد، فاصله‌ی ایجاد شده بین کنتاکت‌ها، باید عایقی کامل بین ورودی و خروجی را تضمین کند.
قطع کامل دیسکانکتور با دو روش؛ مشاهده‌ی فاصله‌ی ایجاد شده بین کنتاکت‌ها به صورت مستقیم و یا مشاهده‌ی نشانگر مکانیکی وضعیت کلید مشخص می‌شود. قابل ذکر است که نشانگر مکانیکی باید با یک مکانیزم قابل اعتماد به پلاتین‌های متحرک کلید متصل شده باشد.
نشانگر باید تضمین کند که تنها هنگامی حالت قطع را نشان می‌دهد که تمام پلاتین‌های متحرک باز شده باشند. دیسکانکتور از گروه کلیدهای غیرقابل قطع و وصل تحت بار بوده و طبق استاندارد فقط در حالتی می‌تواند قطع و وصل شود که جریان عبوری بسیار ناچیز و یا صفر باشد.
این کلید وقتی در حالت بسته است می‌تواند طبق مشخصه‌های خاصی، جریان‌های اضافه بار و اتصال کوتاه را نیز از خود عبور دهد. میزان این جریان‌ها با توجه به نوع کلید مشخص می‌شود.
دیسکانکتور در مدل‌های مختلفی مانند دیسکانکتور معمولی، فیوز-دیسکانکتور، سوئیچ-دیسکانکتور، فیوز-سوئیچ دیسکانکتور و بریکر با قابلیت جداسازی عایقی وجود دارد.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp