آخرین اخبار

خانه / اخبار / رخشانی مهر: رشد ۷ درصدی اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته

رخشانی مهر: رشد ۷ درصدی اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به افزایش هفت درصدی پیک امسال نسبت به سال گذشته، گفت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته امسال شاخص انرژی نیز حدود دو درصد افزایش مصرف را تجربه کرده‌ایم.

“غلامعلی رخشانی‌مهر” در گفتگو با برنامه روی خط شبکه خبر با تاکید بر اینکه بیشترین مصرف برق امسال مربوط به چهارم تیرماه بوده است، عنوان کرد: اوج مصرف این روز به حدود ۵۹ هزار مگاوات رسیده بود که حدود سه هزار و ۹۰۰ مگاوات از این رقم مدیریت مصرف شده و ۵۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات نیز تولید و به شبکه تزریق شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یزد و تبریز بیشترین مصرف برق را تجربه کرده و پرمصرف‌ترین مناطق کشور بوده‌اند.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: افزایش محسوس دمای هوا، عدم توجه به الزامات مدیریت مصرف و الگو‌های اعلام شده و همچنین رونق بخش تولید در سال جدید و استفاده بیشتر از انرژی منجر به افزایش مصرف برق در این مناطق شده است.

وی با تاکید بر اینکه هشت برنامه مدیریت مصرف برای پیک تابستان ۹۸ در نظر گرفته شده است، گفت: در این بین تنها دو برنامه قیمت‌محور و سایر برنامه‌ها پاداش محور است؛ به طور مثال اگر کشاورزان چاه‌های آب خود را در چهار ساعت اوج مصرف خاموش کنند مابقی ۲۰ ساعت برق مصرفی آن‌ها به صورت رایگان محاسبه شده و اگر این رویه را در طول یک ماه رعایت کنند در پایان ماه پاداشی برای آن‌ها نیز در نظر گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر به مدیریت مصرف برق ادارات نیز اشاره کرد و افزود: اگر ادارات از ساعت ۱۱ تا سه بعدازظهر برق مصرفی خود را کاهش دهند پاداش برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

رخشانی مهر تاکید کرد: از طرفی در استان‌های که ساعات کاری آن‌ها تغییر کرده بایستی پس از تعطیلی ادارات ۸۰ درصد مصرف برق آن‌ها کاهش پیدا کند تا ما نیز بتوانیم برق مطمئنی را برای سایر نقاط کشور فراهم کنیم. زمانی که یک مجموعه خدماتی فعال نیست، ضرورتی وجود ندارد که سیستم‌های سرمایشی و روشنایی آن فعال باشد.
منبع:برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp