آخرین اخبار

خانه / اخبار / رشد ۴۳ درصدی واردات تلفن هوشمند

رشد ۴۳ درصدی واردات تلفن هوشمند

طی هفت ماه نخست سال جاری، بیش از ۲۶۵ میلیون دلار گوشی هوشمند به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳.۴۲ درصد رشد داشته است.

طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در هفت ماهه نخست سال جاری حدود ۵۵۲ تن انواع گوشی موبایل به ارزش بیش از ۲۶۵ میلیون دلار ترخیص شده است. آمار همچنین نشان می‌دهد واردات گوشی موبایل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۳.۴۲ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که نوسانات بازار ارز و قیمت بالای این محصولات، مانعی برای رونق همیشگی بازار موبایل شده و بسیاری از خریداران منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در هفت ماه نخست سال جاری ۲۶۵ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۹۶۴ دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارده شده که ۱.۰۱ درصد از ارزش کل واردات ایران را در این مدت شامل می‌شود. در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۵ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۷۵ دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده بود که ۰.۶۳ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

درنتیجه واردات گوشی تلفن همراه در هفت ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۳.۴۲ درصد افزایش یافته است.

منبع زومیت

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp