آخرین اخبار

خانه / مقالات / رله نشست جریان زمین چیست؟

رله نشست جریان زمین چیست؟

رله نشست جریان زمین چیست؟
رله نشست جریان زمین (ELCB) یک دستگاه ایمنی است که در نصب برق با امپدانس زمین برای جلوگیری از شوک استفاده می شود. این دستگاه ولتاژهای کوچک را بر روی محوطه های فلزی تجهیزات الکتریکی تشخیص می دهد و اگر یک ولتاژ خطرناک شناسایی شود مدار را قطع می کند. هنگامی که به طور گسترده ای استفاده می شود، از جریان باقیمانده قطع کننده مدار فعلی که به جای تشخیص جریان قطع کننده به صورت مستقیم استفاده می کند.
رله نشست جریان زمین (ELCB) جهت جلوگیری از آسیب به انسان و حیوانات به علت شوک الکتریکی است.

 

این دسته از دستگاه ها جهت محافظت از ابزار، مدارها و اپراتورهای کمک می کنند. ELCB دستگاههای سنجش ولتاژ هستند که اکنون جایگزین دستگاه های سنجش کنونی (RCD / RCCB) شده اند. معمولا دستگاه های سنجش ولتاژ ELCB و دستگاه های سنجش فعلی RCCB نامیده می شوند.

رله نشست جریان زمین ELCB برای اولین بار در حدود شصت سال پیش و سنسورهای کنونی برای اولین بار در حدود چهل سال پیش معرفی شدند. از مدت ها قبل ولتاژ ELCB و جریان الکتریکی متصل ELCB هر دو به عنوان ELCB نامیده می شود ، زیرا نام آن ساده تر به نظر می رسد. اما استفاده از یک نام معمول برای دو دستگاه مختلف موجب سردرگمی قابل توجه در صنعت برق می شود.
اگر نوع اشتباه در نصب و راه اندازی مورد استفاده قرار بگیرد، سطح حفاظت داده شده می تواند بطور قابل ملاحظه ای کمتر ازآن سطحی باشد که در نظر گرفته شده است.

 

منبع : سپاهان صنعت

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp