آخرین اخبار

خانه / اخبار الکتریک صنعت / روش های آنالیز سایه برای سیستم خورشیدی پشت بامی

روش های آنالیز سایه برای سیستم خورشیدی پشت بامی

تجزیه و تحلیل جامع سایه برای سیستم خورشیدی نصب شده بر روی پشت بام، به دو روش دستی و روش رندر سه بعدی انجام می‌شود.
سازمان توسعه آسیایی (ADB) سیستم خورشیدی خود را بر روی یک بلوک با تعدادی ساختمان‌های بلندتر مجاور آن نصب کرد؛ بنابراین تجزیه و تحلیل سایه با توجه به اثر سایه اندازی ساختمان‌های مجاور بر سیستم خورشیدی ضروری بود و این کار به دو روش دستی و روش رندر سه بعدی انجام گرفت.

در روش دستی درکی از دید سیستم خورشیدی به (دیافراگم) آسمان با سازه‌هایی که سایت را از جمع آوری تابش کامل خورشید مسدود می‌کند، نشان می‌دهد. برای اعمال این روش، یک تصویر ۳۶۰ درجه از آسمان از سقف با استفاده از یک ابزار مانند Solar Pathfinder (یک گنبد بازتاب که همچنین شامل یک نمودار خورشیدی است) و یا با استفاده از دوربین با لنز fish-eye گرفته می‌شود. این تصویر آسمان از نقاط مختلف در سقف با اندازه گیری موقعیت و جهت با قطب نما و GPS امکان پذیر است.

در روش رندر سه بعدی، نیازمند به یک نرم افزار کامپیوتری برای انجام تجزیه و تحلیل اثر سایه می‌باشد. برای اعمال این روش، جمع آوری مکان، جهت گیری و ابعاد (طول، عرض و ارتفاع) ساختار‌های ساختمان‌های اطراف با استفاده از تصاویر ماهواره و / یا بررسی زمین انجام می‌شود.
برآورد ارتفاع ساختمانی که نامعلوم است با ضرب تعداد طبقه با ۳ متر برای هر طبقه، یا با مقایسه طول سایه ساختمان در یک تصویر ماهواره‌ای با ارتفاع ساختمان معلوم محاسبه می‌شود. این نرم افزار همچنین می‌تواند اثر ساختار‌های سقف موجود مانند دودکش ها، سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)، چیلرها، دریچه ها، کانال‌ها و نرده‌ها را سایه اندازی لحاظ کند.

منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp