آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / رویا پردازان هستند که میتوانند ،کارآفرین شوند

رویا پردازان هستند که میتوانند ،کارآفرین شوند

تا به حال شده است که ساعت‌ها به یک نقطه خیره شوید و خیال پردازی کنید؟

اگر چنین است بدانید که شما به احتمال زیاد می‌توانید کارآفرین خوبی شوید. حتما تعجب می‌کنید. این روزها هر کس از کارآفرین و کارآفرینی حرف می‌زند به دنبال آن از سخت‌کوشی، ریسک پذیری، شناخت بازار، جذب سرمایه و حتی ریسک پذیری صحبت می‌کند. اما کمتر پیش می‌آید که بشنوید کارآفرین خوب در ابتدا یک خیال پرداز ماهر بوده ‌است. راستش را بخواهید راه انداختن کسب و کارهای کوچک و غیر خلاقانه نیازی هم به خیال پردازی ندارد. اما کارآفرینانی که با ایده‌ی خود جهان را متحول کرده‌اند روزی رویاها بزرگی در سر داشته‌اند. هیچ‌کسی شانسی و یا تصادفی کار بزرگی انجام نمی‌دهد. زندگی‌نامه دانشمندان، مخترعان، نویسندگان و رهبران بزرگ تاریخ را بخوانید. بسیاری از آن‌ها در جوانی و در حالی که زندگی بسیار سخت و دشواری داشته‌اند رویای روزی را در سر می‌پروراندند که بر قله‌های موفقیت می‌ایستند. اگر هنوز هم قانع نشده‌اید که رویاپردازی می‌تواند نقش مهمی در موفقیت آینده شما داشته باشد ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا با فواید رویا پردازی آشنا شوید:

۱.رویاپردازی به شما امید می‌دهد

امید، سوخت ماشین کارآفرینی است. کارآفرینی کار ساده و زود بازدهی نیست. ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد تا شما به نتیجه‌ی دلخواه‌تان برسید.در مسیر کارآفرینی هر روز با مانعی جدید روبه رو می‌شوید. اگر امید نداشته باشید که روزی همه‌ی این سختی‌ها تمام می‌شود و موفق می‌شوید چگونه می‌توانید این روزهای سخت را تحمل کنید؟ اما برای داشتن امید باید بتوانید لحظه‌ای شرایط دشوار فعلی را از یاد ببرید و تصور کنید که به موفقیت رسیده‌اید. جمله‌ی معروفی می‌‌گوید که هرگز کسی موفق نشده است مگر آن‌که قبلا در خیالش طعم شیرین موفقیت را چشیده باشد.

۲. ایده‌ها از دل رویاها بیرون می‌آیند

می خواهید دنیا را متحول کنید؟ این رویای بزرگی است. می‌توان گفت همه‌ی ما حداقل یک بار در زندگی به این موضوع فکر کرده‌ایم. اما آن‌هایی که واقعا می‌خواهند تغییری هر چند کوچک در جهان به وجود بیاورند شب و روز به این موضوع فکر می‌کنند. وقتی که روزها و ماه‌ها به جهانی بهتر و زیباتر فکر کنید در این بین ایده‌هایی به ذهن‌تان خطور می‌کند. در واقع رویا پردازی مرحله‌ی اول ایده‌پردازی است. محصول یا خدمتی را که قرار است تغییری ایجاد کند را باید ابتدا در ذهن‌تان به وجود بیاورید. یادتان باشد اگر رویای پرواز نبود هرگز هیچ ایده‌ای برای ساخت هواپیما به وجود نمی‌آمد.

۳. تحمل مشکلات با رویاپردازی ممکن است

انسان‌ها باید راهی برای تحمل سختی‌ها و مشکلات‌شان پیدا کنند. وقتی به نظر می‌رسد که همه‌ی دنیا علیه‌تان شده است و از هر راهی می‌روید فقط با بن بست مواجه می‌شوید کافی است برای یکی دو روز به یک مکان خلوت بروید و به این فکر کنید که زندگی رویایی چگونه است. مسلما پس از کمی خیال پردازی درباره‌ی این موضوع احساس بهتری خواهید داشت. شاید فکر کنید که این کار گول زدن‌ خودتان است.

تصور بسیاری از مردم درباره‌ی خیال پردازی همین گونه است. آن‌ها فکر می‌کنند این کار اتلاف وقت و انرژی است. دلیلش نیز این است که خیال پردازی‌های‌مان در لحظه نتیجه در پی ندارد. ولی در بلند مدت مسلما افرادی که رویاپردازی می‌کنند و بعد هم به دنبال آن رویاها می‌روند انسان‌های بسیار شادتر و موفق تری خواهند بود.

یادمان باشد که رویاپردازی به همان اندازه که می‌تواند برای‌مان مفید باشد و کارمان را راحت‌تر کند می تواند سنگ بزرگی برای رسیدن به موفقیت‌مان نیز باشد. مهم این است که بتوانیم بین رویاها و واقعیت‌ها تناسب بر قرار کنیم. رویاپردازی همیشه پله‌ی اول برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای است ولی اگر شما روی پله‌های بعدی، که همان اقدام عملی و تلاش است، پا نگذارید هرگز به پله‌ی آخر نخواهید رسید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp