آخرین اخبار

خانه / دسته بندی نشده / قزوین نیازمند برق منطقه ای جداگانه است

قزوین نیازمند برق منطقه ای جداگانه است

روح الله بابایی صالح در مراسم افتتاح پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت دشتابی در بویین زهرا که با حضور وزیر نیرو برگزار شد اظهار داشت: استان قزوین یک منطقه صنعتی است و استقرار بیش از ۳ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در آن ایجاب می‌کند طرح‌های توسعه انرژی با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی بیان کرد: با گذشت سال‌ها از استان شدن قزوین هنوز برق منطقه ای مستقل ندارد و و زیر نظر زنجان فعالیت می‌کند هر چند که قدردان خدمات همکاران این اداره هستیم، اما باید فعالیت‌های این شرکت در استان صورت گیرد تا هم تصمیم گیری‌ها سریع‌تر صورت گیرد و هم طرح‌های بیشتری عملیاتی شود.

بابایی صالح گفت: هنوز یک نفر از قزوین در هیئت مدیره برق منطقه‌ای زنجان حضور ندارد و نمی‌توانیم نیاز‌ها و مشکلات اصلی خود را مطرح کرده و تأثیرگذار باشیم.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی ۷۰ درصد انرژی در استان در صنعت و کشاورزی و تولید استفاده می‌شود بیانگر صنعتی بودن استان است و باید بتوانیم برای تأمین نیاز‌ها مدیریت محلی داشته باشیم.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرستان بویین زهرا مستقر شده، اما بیشترین افت برق در این منطقه است که باید برای رفع این مشکل اقدام کرد.

بابایی صالح اظهار داشت: لازم است در شهرستان بویین زهرا نیروگاه سیکل ترکیبی مستقل داشته باشیم و این درخواست بار‌ها به وزیر نیرو اعلام شده، اما هنوز عملی نشده است لذا انتظار داریم وزیر محترم به این مطالبه پاسخ دهند.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp