آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / قوانین تبلیغ در شبکه های اجتماعی

قوانین تبلیغ در شبکه های اجتماعی

بیشتر ما در مورد قوانین شرکت ها می دانیم و این قوانین را دنبال می کنیم تا مسئولیت بیشتری نسبت به کارمان و افرد داشته باشیم. زمانی که کسب وکار آنلاین دارید نیز تمام قوانین اعمال می شود. این قوانین زمانی مشخص می شود که ما مجبور باشیم کانال های شبکه های اجتماعی مختلف را برای ترویج کسب وکار خود استفاده کنیم. در این مقاله می خواهیم قوانینی که در هنگام تبلیغ کسب وکار خود از طریق رسانه های اجتماعی نیاز دارید را بیان کنیم.

اشتراک گذاری

مردم برای اشتراک گذاری زندگی خود با دوستانشان عضو شبکه های اجتماعی می شوند. برای کسب وکار نیز به همین صورت است. محتوای مشتری گرا ایجاد کنید و آن را به اشتراک بگذارید. تنها از محصولات و جزئیات خدمات خود صحبت نکنید، بهتر است محصولات کسب وکارهای دیگر را نیز به اشتراک بگذارید و هنگام انجام این کار نام آن ها را ذکر کنید.

پاسخ

زمانی که مشتریان از شما تشکر می کنند و یا سوالات خود را میپرسند، مودبانه به آن ها پاسخ دهید و همچنین می بایست در پاسخ به سوالات سرعت داشته باشید. تاخیر اکثرا نتیجه ی منفی به همراه خواهد داشت.

مودب بودن

این مهم ترین نکته در هنگام پست مطالب می باشد. درواقع همانطور که در زندگی واقعی ادب را رعایت می کنید، می بایست در فضای مجازی نیز به همین صورت برخورد کنید. استفاده از واژگانی مانند لطفا و سپاس می تواند موثر باشد.

خلاصه

به یاد داشته باشید که شما در رسانه هایی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … مینویسید. درنتیجه باید در قوانین موجود در هریک برای تعداد حروف توجه کنید. اغلب مردم از خواندن مطالب طولانی اجتناب می کنند. بنابراین مطمئن شوید که مطالبتان واضح و مختصر هستند.

سازمان دهی

محتوایتان را به صورت سازمان دهی شده ارسال کنید. از ارسال مطالب تکراری بپرهیزید. اگر مطلبتان طولانی است آن را به چند بخش تقسیم کنید. از کپی کردن مطالب اجتباب کنید.

محتوای بصری

محتوای بصری طرفداران بیشتری دارد که شامل ویدئو، تصاویر و گرافیک می باشد. میتوانید با تولید این دسته از محتوا توجه مخاطبین بیشتری را جلب کنید.

تنوع

شبکه های رسانه ای زیادی در وب وجود دارند. عاقلانه انتخاب کنید و مطالب مختلفی را در رسانه های اجتماعی مختلف قرار دهید. هر یک از اکانت های رسانه های اجتماعی شما باید مشتریان منحصر به فرد خود را داشته باشند. یعنی فالوورهای توییترتان و دوستان فیسبوکتان باید متفاوت باشند.

رفتار با مشتریان

اگرچه تمرکز اصلی شما ایجاد روابط تجاری است اما بهتر است در مکالمات واقعی نیز شرکت کنید و به نظرات و توییت های خشمگین به آرامی پاسخ دهید.

اعتبار

قبل از باز کردن اکانت اطمینان حاصل کنید که واقعا قصد انجام این کار را دارید. می بایست هدفتان را مشخص کنید و تعیین کنید که آیا قصد افزایش مخاطب و اعتماد آن ها را دارید یا خیر؟ درنتیجه محتوایی را تولید کنید که مشکلات مشتریان را حل کند.

تداوم

ترویج نام برند شما در اینترنت مستلزم تعامل مستمر با مشتریان است. بهتراست به طور منظم مطالبتان را ارسال کنید. با پیشرفت تکنولوژی بیشتر افراد وقت خود را در فضای مجازی میگذرانند، بنابراین اگر به دلیل تاخیر در ارسال مطالب، مشتریان و مخاطبینتان را از دست دادید، کسی جز خود را نمیتوانید سرزنش کنید.

نماینده

اطمینان حاصل کنید که فردی را دارید تا برندتان را به صورت آنلاین نشان دهد. شما می توانید فردی را برای این منظور استخدام کنید. درواقع کارشناس تولید محتوا در این زمینه می تواند مفید باشد.

درنهایت به یاد داشته باشید که در حال توسعه ی کسب وکار خود به صورت آنلاین هستید تا با مشتریان خود رابطه ای محکم ایجاد کنید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp