آخرین اخبار

خانه / اخبار / متولی زاده: برق ۲۲۶۰ روستای سیل زده وصل شد

متولی زاده: برق ۲۲۶۰ روستای سیل زده وصل شد

مدیرعامل توانیر گفت: در سیلاب اخیر شبکه‌های برق بیش از دو هزار و ۳۵۰ روستای کشور دچار آسیب و خاموشی شده بود که تا این لحظه برق بیش از دو هزار و ۲۶۰ روستا با شرایط ایمن و پایدار وصل شده است.
محمدحسن متولی‌زاده با بیان این مطلب افزود: در سیلاب اخیر یک‌هزار و ۶۶۰ کیلومتر از شبکه‌های برق (عمدتا توزیع) و بیش از ۷۲۰ دستگاه ترانس و پست توزیع در ۲۳ استان کشور به طور جدی آسیب دیده است که با تلاش همکاران صنعت برق بیش از ۹۵ درصد قطعی برق مناطق در ساعات اولیه حادثه برطرف شده است.

متولی‌زاده از آمادگی ۸۴۰ اکیپ اجرایی برق برای مقابله با سیل در مناطق پرحادثه خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر شبکه‌های برق بیش از دو هزار و ۳۵۰ روستای کشور دچار آسیب و خاموشی شده بود که تا این لحظه برق بیش از دو هزار و ۲۶۰ روستا با شرایط ایمن و پایدار وصل شده است.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: در حال حاضر ۹۰ روستای لرستان به دلیل نبود مسیر دسترسی با قطعی برق مواجه هستند که در تلاشیم با احداث چند کیلومتر خط جدید و دور زدن مسیرسیلاب، برق این روستا‌ها نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصل شود.

وی قطعی برق مناطقی از خوزستان را به دلیل افزایش ارتفاع آب، به ویژه در مسیر رود کارون عنوان کرد و گفت: این امر صنعت برق را ناچار ساخته به جهت حفظ ایمنی شهروندان برق مناطقی را که با هماهنگی مسئولان استان تخلیه شده است را قطع کند. این درحالی است که تعداد قابل ملاحظه‌ای از دکل‌ها و تاسیسات برق در این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شده‌اند، اما تخریب شبکه گزارش نشده و شبکه‌های توزیع برق استان پابرجاست.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp