آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / مدیریت کارمندان یک هنر است

مدیریت کارمندان یک هنر است

از مهم‌ترین مسوولیت‌هایی که به‌عهده مدیران هر سازمانی است می‌توان به الهام‌بخش بودن آنها اشاره کرد به نحوی که کارمندان هم سعی می‌کنند رفتار مدیران را الگوی خود قرار داده و جزو بهترین و کارآمدترین افراد شرکت باشند. حتی اگر مدیران کتاب‌های زیادی در زمینه مدیریت مطالعه کرده و برای مدت طولانی مدیر سازمانی بوده باشند، مدیریت کارمندان و دادن اختیار به آنها برای انجام کارها واقعا یک هنر است که باید همانند سایر مهارت‌ها بیاموزند.در این مقاله به چند روش اشاره میکنیم، که به کارمندان کمک می‌کند تا کارآمدتر باشند و بتوانند زمینه عالی برای کسب موفقیت مدیریت آینده داشته باشند.

۱.  شخصیت واقعی خود را نشان دهید و نقش بازی نکنید

از میان خصوصیات مدیران هیچ ویژگی مانند صداقت و رو راست بودن نیست.نقش بازی کردن برای کارمندان نه‌تنها باعث عدم اعتماد آنها نسبت به مدیر می‌شود بلکه با میل کمتری به همکاری با سازمان ادامه می‌دهند.

۲. ایجاد فرهنگ شفافیت و دادن بازخورد

درحالی‌که بسیاری از مدیران از ایجاد فرهنگ شفافیت و دادن بازخورد دلهره دارند اما پذیرفتن اشتباهات برای ایجاد فرهنگ صداقت و شفاف‌سازی در کار بسیار لازم است تا همه افراد برای داشتن عملکرد عالی به اندازه کافی احساس آزادی داشته باشند.از ملوزمات ایم امر ، این است که مدیران استباهات خود را بپذیرند.

۴. قدردانی از کارهای خوب کارمندان

قبول کارهای ناقص از سوی مدیران می‌تواند به‌عنوان الگوی بد در نظر گرفته شود. درحالی‌که گاهی اوقات تعیین حد و حدود دشوار است، توجه به تلاش، رشد و عملکرد کارمندان به شما این امکان را خواهد داد تا شناخت صحیحی از کارکنان پیدا کنید.از جمله مدیرانی باشید که با تحسین کار خوب، انگیزه را در کارمندان بالا ببرید و نشان دهید که شناخت بیشتر از یکدیگر بسیار ضروری است.

۵. حمایت از همه افراد در انجام کارها

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در شرکت‌ها، حفظ هیجان در کارمندان نسبت به انجام وظایف است. تولید و بازدهی کار به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش خواهد یافت زمانی که کار اعضای سازمان مطابق اصول باشد و احساس کنند در این لحظه از زندگی بهترین کار ممکن را انجام می‌دهند

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp