آخرین اخبار

خانه / اخبار / معرفی سینی کابل(Cable Tray) و نردبان کابل(Cable Ladder)

معرفی سینی کابل(Cable Tray) و نردبان کابل(Cable Ladder)

سینی کابل یا cable tray یک سینی فلزی با لعاب گالوانیزه یا جنس پی وی سی می باشد که جهت عبور  کابلهای کنترل و فرمان و قدرت و سیگنال که در اثر عبور جریان الکتریسیته گرمای زیادی تولید نمیکنند استفاده می شود.کاربرد این سینی در زمینه مرتب کردن کابل ها ,نگهدارندگی و زیبایی می باشد.این سینی ها با عرض حداکثر ۱ متر در طول ۲ الی ۳ متری با متعلقات جانبی تولید می شود.

انواع سینی کابل از لحاظ جنس:

۱-سینی کابل گالوانیزه فابریک

سینی کابلهایی که در سوله ها و پارکینگ ها و مکان های مسقف استفاده میشوند از جنس گالوانیزه فابریک هستند.

۲-سینی کابل با رنگ پودری استاتیک

ویژگیهای منحصر به فرد این سینی نسبت به دیگر سینی ها پوشش با غلظت بالا-داشتن مقاومت در مقابل رطوبت,حرارت واشعه uvخورشید می باشد.

۳-سینی کابل آبکاری گرم

سینی کابل ها گالوانیزه با آبکاری گرم می باشد که ضد زنگ بوده و مناسب محیط های مرطوب و اسیدی می باشد.

متعلقات سینی کابل:

برخی از این متعلقات و لوازم جانبی سینی کابل ها عبارتند از :زانویی،سه راهی،چهارراهی، ردیوسر یا  تبدیل (برای اتصال سینی برزگ به سینی کوچکتر)،جوینت(مفصل و محل اتصال دو سینی کابل) و رایزر

که در تصویر مشخص شده است.

انواع روش های نصب سینی کابل :

نصب سینی کابل بوسیله پایه دیواری ( ساپورت دیواری )

در این روش نصاب ساپورت دیواری که هم سایز سینی کابل را بوسیله رول پلاک به دیوار می بندد سپس سینی فلزی را بر روی آن قرار می دهد. و د نهایت سینی کابل را با پیچ و مهره به پایه میبندد تا به خوبی سینی کابل در جای خود محکم شود. این روش در شرایطی مناسب است که سینی استیل ها از کنار دیوار می گذرد. در مکان هایی که سینی استیل ها از قسمت میانی محوطه عبور می کند از روش زیر استفاده می کنند.

نصب سینی کابل بوسیله آویز سقفی ( ساپورت سقفی )

در این روش ساپورت سقفی که حالت L مانند دارد به سقف بسته می شود سپس سینی کابل بر روی لبه ی بیرون آمده ی آن قرار می گیرد.

نردبان کابل چیست؟

از نردبان کابل نیز همانند سینی کابل جهت عبور سیم و کابل ها از مسیر مشخص استفاده می نمایند .نردبان کابل بیشتر در مسیر های عمودی استفاده می شود زیرا که محکم کردن کابل در مسیر های عمودی به نردبان کابل راحتر می باشد .البته از نبردبان کابل در مسیر های افقی نیز استفاده می شود.از پله های نردبان کابل جهت بستن کابل استفاده می شود که توسط بستچنگکی و یا بست های مخصوص کابل به پله نردبان کابل بسته می شود.پله های موجود در نردبان کابل معمولاً با حفظ فاصله های ۲۵ سانتیمتری نسبت به یکدیگر ساخته میشوند اما امکان دارد به درخواست مشتری این فواصل تغییر نماید . نردبان کابل جدای از شاخه های مستقیم ، دارای انواع و اقسام متعلقات نیز میباشد که به عنوان مثال میتوان به قطعاتی نظیر : زانو ، سه راهی ، چهار راهی ، زانوی عمودی ( بند ) ، اتصالات رابط ، قطعه کاهنده و یا … اشاره نمود.که در تصویر زیر متعلقات نردبان کابل آورده شده است.

متعلقات نردبان کابل:

برخی از این متعلقات و لوازم جانبی سینی کابل ها عبارتند از :زانویی،سه راهی،چهارراهی، ردیوسر یا تبدیل (برای اتصال سینی برزگ به سینی کوچکتر) که در تصویر مشخص شده است.

منبع:سایت تخصصی برق

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp