آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / ناسا تاریخ اولین ماموریت آزمایشی کپسول دراگون اسپیس اکس را اعلام کرد

ناسا تاریخ اولین ماموریت آزمایشی کپسول دراگون اسپیس اکس را اعلام کرد

ناسا تاریخ اولین ماموریت آزمایشی کپسول دراگون اسپیس اکس را اعلام کرد

 

مسابقه‌ی میان شرکت های بوئینگ و اسپیس اکس برای فرستادن اولین توریست به فضا ادامه دارد و ناسا هم اطلاعاتی درباره ‌ی همکاری خود با این دو شرکت خصوصی منتشر کرده و بدین شکل مشخص شده دو کمپانی مذکور چه زمانی مسافران خود را از خاک آمریکا به فضا خواهند فرستاد.

 

 

بر اساس گزارشات اخیر، هفتم ژانویه سال آینده مصادف با هفدهم دی ماه امسال، اسپیس اکس قرار است کپسول دراگون خود را راهی ایستگاه فضایی بین المللی کند. این پرواز Demo-1 یا DM-1 نام خواهد گرفت اما هیچ سرنشینی قرار نیست با این پرواز به فضا برود.

از سوی دیگر اولین پرواز آزمایش فضاپیماهای کمپانی بوئینگ نیز دو ماه بعد رخ خواهد داد و احتمالا اسفندماه امسال شاهد چنین ماموریتی خواهیم بود. ناسا مدعی شده که این دو شرکت حتماً باید پرواز‌ های ولیه آزمایشی خود را با موفقیت به پایان ببرند تا بتوانند فضانوردان را به این پرواز‌ ها اضافه کنند.

 

 

ناسا مردادماه اسامی تمامی فضانوردانی که قرار است با فضاپیماهای شرکت های خصوصی راهی فضا شوند را اعلام کرد و با اینکه نام این افراد اکنون مشخص شده اما معلوم نیست چه زمانی این ماموریت‌ ها عملی خواهد شد.

از سوی دیگر از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد، هیچ فضانوردی از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال نشده و این ماموریت‌ ها قرار است طلسمی ۸ ساله را بشکنند.

 

کپسول فضایی دراگون اسیپیس اکس به احتمال قوی قرار است با راکت فالکون ۹ این شرکت از سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب گردد. جالب اینجاست که سال ۱۹۶۹ میلادی از همین سکو ماموریت آپولو ۱۱ آغاز شد و پای انسان به کره ماه رسید.

با توجه به گزارشات اپل، شهریور ماه سال آینده زمانی است که اولین ماموریت انتقال مسافران سفر تجاری‌ به فضا رقم خواهد خود و سه ماه بعد نیز دومین ماموریت صورت می‌پذیرد.

منبع:

engadget

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp