آخرین اخبار

خانه / مقالات / نکات مهم در مورد دیزل ژنراتور در فصل سرما

نکات مهم در مورد دیزل ژنراتور در فصل سرما

با شروع فصل پاییز شاهد کاهش چشمگیر درجه حرارت هوا به خصوص در نیمه شمالی کشور هستیم. کاهش درجه حرارت تا سطح یخ زدن آب در شهرهای سردسیر شروع شده است و تا اوایل دیماه در بیشتر مناطق شاهد یخزدگی آب خواهیم بود. موتورهای دیزل ژنراتور ها نیز همانند تمام موتورهای آب خنک و دارای رادیاتور در معرض خطر یخزدگی آب و آسیب دیدگی موتور قرار دارند. برای پرهیز از هر گونه آسیب به دیزل ژنراتور خود، به توصیه های زیر عمل فرمایید:
۱- از محلول آب رادیاتور و ضد یخ ضد جوش استفاده نمایید. نسبت اختلاط این دو مایع۵۰ درصد توصیه می شود. در مناطق بسیار سرد نسبت آب رادیاتور را به ۴۵ درصد کاهش دهید.
۲- از ضد یخ های روغنی استفاده نمایید. ضد یخ های معمولی به تدریج خاصیت ضد یخزدگی را از دست می دهند.
۳- چنانچه از تعویض یا تکمیل ضد یخ شما بیشتر از یک سال یا ۱۰۰۰ ساعت کارکرد موتور می گذرد، محلول رادیاتور را تعویض نمایید و از محلول جدید استفاده کنید.
۴- حتما از گرمکن آب استفاده کنید. گرمکن آب باعث می شود موتور دیزل همواره در درجه حرارت ثابت ( معمولا ۶۰ درجه سانتی گراد ثابت بماند). این عمل علاوه بر جلوگیری از یخزدگی آب باعث می شود موتور دیزل همواره گرم باقی بماند و با اولین استارت و با حد اقل ریسک روشن شود.
۵- در فصل سرد از روغن های سبک استفاده کنید. روغن های ۴۰ یا ۳۰ برای فصل سرما بسیار مناسب تر از روغن ۵۰ هستند. برای انتخاب بهترین روغن با فروشنده دیزل ژنراتور خود مشورت کنید.
۶- در مناطق بسیار سرد ( درجه حرارت کمتر از منفی ۱۲ درجه) از گرمکن روغن نیز استفاده نمایید. گرمکن روغن باعث کم شدن ویسکوزیته روغن شده و حرکت آن را در مدار تسهیل می کند.

 

منبع : نیروآفرینان

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp