آخرین اخبار

خانه / اخبار / همکاری پورشه و بویینگ برای ساخت خودروهای پرنده لوکس

همکاری پورشه و بویینگ برای ساخت خودروهای پرنده لوکس

پورشه و بوئینگ اخیرا تفاهم نامه ای را امضا کرده اند که به موجب آن دو کمپانی با همکاری هم به بررسی بازار وسایل نقلیه پرنده لوکس و گسترش ترافیک شهری بر فراز آسمان خواهند پرداخت. ارزیابی پتانسیل های بازار و کشف هر گونه کاربرد احتمالی دیگر جزو مفاد تفاهم نامه موجود هستند.

علاوه بر اینها توسعه یک خودروی پرنده برقی که توانایی نشست و برخاست عمودی را دارد، در دستور کار دو شرکت قرار می گیرد. این خودرو فعلا در حد یک مطرح شده و در صورت نهایی شدن، پورشه نقشی مهم در توسعه آن ایفا خواهد کرد، زیرا بخش مهندسی و استودیوی F.A. این کمپانی آلمانی در کنار مهندسینی از بوئینگ در پروژه مشغول به کار خواهند شد.

Porsche-y-Boeing

در بیانیه منتشر شده، معاون ارشد و مدیر عمومی بوئینگ NeXt یعنی آقای استیو نوردلاند (Steve Nordlund) گفته “این همکاری تلاش های ما برای توسعه یک اکوسیستم حمل و نقل امن و بهینه را گسترش داده و فرصتی را برای ساخت وسیله نقلیه شهری پرنده با خودروسازی پیشگام را فراهم می کند.”

آقای نوردلاند افزوده:

پورشه و بوئینگ با همکاری هم مهندسی دقیق، زیبایی و نوآوری را به کار خواهند بست تا روند پیشرفت حمل و نقل هوایی بر فراز تمامی شهرهای جهان را شتاب بیشتری ببخشند.

هر چند علاقه پورشه به خودروهای پرنده کمی عجیب به نظر می رسد، اما آقای دتلو ون پلاتن (Detlev von Platen) مدیر بخش فروش و بازاریابی این کمپانی در اظهار نظری جالب گفته تقویت جایگاه در بین سازندگان مدل های اسپرت از طریق تبدیل شدن به یک برند پیشگام در حوزه حمل و نقل از اهداف اصلی به شمار می رود.

آقای ون پلاتن اضافه کرده در بلند مدت این مساله می تواند به معنای حرکت پورشه به سمت “بعد سوم سفرها” باشد. بد نیست اشاره کنیم تحقیقی که پیشتر توسط پورشه انجام شده، حکایت از آن دارد بازار حمل و نقل هوایی شهری از سال ۲۰۲۵ به بعد تا حد قابل ملاحظه ای رشد خواهد کرد.

همچنین یافته های این تحقیق نشان می دهند راهکارهای ارایه شده برای حمل و نقل هوایی شهری در مقایسه با روش های زمینی مسافران را سریع تر، بهینه تر و با هزینه کمتر به مقصد رسانده و انعطاف بیشتری خواهند داشت. در نتیجه دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور، بازار بزرگی برای پورشه های پرنده ایجاد شود.

گفتنی است با وجود اینکه همکاری پورشه و بوئینگ در مراحل اولیه قرار دارد، اما دو شرکت طرح های اولیه از یک وسیله نقلیه پرنده زیبا و مدرن را در اختیار رسانه ها گذاشته اند.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp