آخرین اخبار

خانه / اخبار / پیک مصرف برق روند کاهشی گرفت

پیک مصرف برق روند کاهشی گرفت

هر درجه افزایش دما حدود یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش بار مصرف را به‌همراه دارد، همین امر موجب شده است تا با افزایش یک درجه‌ای دمای متوسط کل کشور نسبت به مدت مشابه هفته گذشته پیک مصرف برق نیز طی چند روز اخیر از حدود ۴۲ هزار مگاوات هفته گذشته به بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

افزایش دمای نقاط مختلف کشور و در پی آن استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی باعث شده بود تا از ابتدای این هفته اوج مصرف برق همواره بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات باشد، ولی از روز گذشته با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما پیک مصرف نیز مجددا روند کاهشی به خود گرفته و وارد کانال ۴۲ هزار مگاوات شد.

پیک مصرف برق کشور ساعت ۱۴:۴۹ دقیقه ظهر روز گذشته به ۴۲ هزار و ۷۹۸ مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف تمامی روز‌های این هفته حدود ۸۰۰ مگاوات کاهش یافته است.

روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و ۷۸۷ مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و ۴۵۵ مگاوات مربوط به صادرات و ۳۳۲ مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و ۸۸۵ مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و ۴۹۳ مگاوات رسیده بود.
منبع برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp