آخرین اخبار

خانه / اخبار فناوری اطلاعات / چرا کار در گوگل برای اغلب افراد گزینه مناسبی نیست؟

چرا کار در گوگل برای اغلب افراد گزینه مناسبی نیست؟

کار کردن در گوگل آرزوی بسیاری از افراد است؛ اما اوضاع به‌ آن میزانی هم که در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد، برای همه ایده‌آل نیست.
جی. تی. او دانل در مقاله‌ای در پایگاه Inc.com به بررسی ایرادات یا چالش‌های کار در شرکت گوگل پرداخته است:
هر هفته چند بار از من درخصوص نحوه‌ی پیدا کردن کار در گوگل سوال می‌شود. هر بار که با این سوال روبرو می‌شوم، آهی از ته دل می‌کشم. افراد نمی‌دانند که دقیقا چه سوالی می‌پرسند.
طبق بررسی‌ها گوگل هر سال بیش از ۲ میلیون تقاضای کار دریافت می‌کند. برپایه‌ی پژوهش‌ها، استخدام شدن در گوگل سخت‌تر از ورود به دانشگاه هاروارد است. گوگل به‌دلیل چنین سیستم استخدام قوی‌ شایسته‌ی تقدیر است. استخدام‌کنندگان گوگل سریعا متوجه شدند که اگر نحوه‌ی کار کردن در این شرکت را به بقیه نشان دهند، مردم برای طلب کار در آن بیشتر فکر خواهند کرد. این استراتژی باوجود ساده بودن، بسیار هوشمندانه است. امروزه جست‌وجوی شبکه‌های اجتماعی برای یافتن تصاویر، ویدیوها و مقاله‌ها درمورد نحوه‌ی زندگی در گوگل خیلی آسان است.
گوگل برای اکثر افراد مناسب نیست
بااینکه شرکت گوگل جوایز بی‌شماری به‌خاطر شیوه‌ی استخدامش دریافت کرده است، ولی دلیل نمی‌شود که لزوما مکان مناسبی برای هرکسی باشد. درواقع تنها افراد کمی مناسب کار در گوگل هستند. با این حال شهرت گوگل جایگاه ویژه‌ای در دنیای استخدام به آن بخشیده است. افراد رویای کار کردن در آنجا را در سر می‌پرورانند، بدون اینکه بدانند واقعا در آنجا خوشحال خواهند بود یا خیر.
افراد قبل از اینکه رویای مصاحبه با گوگل را در ذهن‌تان پرورش دهند، بهتر است به ۶ دلیل زیر توجه کنند. شاید بنابر این دلایل، برخی مایل‌ به کار کردن در گوگل نباشند:
۱. فرآیند مصاحبه بسیار طولانی است و به‌احتمال زیاد چند بار اول رد خواهید شد
طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده‌ از Glassdoor (بررسی سوالات مصاحبه گوگل) متقضیانی که دعوت‌به مصاحبه می‌شوند، بین ۴ تا ۶ هفته در فرآیند مصاحبه درگیر می‌شوند. نکته‌ی مهم این که تیم و مدیر استخدام، شما را انتخاب نمی‌کنند. براساس بررسی‌ها، اطلاعات فرد به یک کمیته‌ی استخدام برای تصمیم‌گیری درخصوص وی فرستاده می‌شود. شاید از فرد متقاضی انجام یک پروژه را بخواهند. طبق ادعای یکی از متقاضیان، او ۷۰ ساعت روی تکلیفی وقت صرف کرد و تنها به‌خاطر نداشتن بازخورد در تکلیف، رد شد. شرایط استخدام واقعا سخت است. شاید چندین بار رد شوید تا درنهایت استخدام شوید.

۲. با افراد مثل یک فرد عادی رفتار می‌شود
هر ساله ۲ میلیون نفر متقاضی استخدام در شرکت گوگل هستند که اکثر آنها هم استخدام نمی‌شوند. مسلما آنهایی که برای چنین کاری داوطلب می شوند، درمورد خودشان بسیار مطمئن هستند و اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و خود را لایق استخدام در گوگل می‌دانند. البته مطمئن هستیم که استخدام‌کنندگان متواضع هستند؛ با این حال داستان‌های زیادی درخصوص کمبود تواضع آنها وجود دارد. بدین ترتیب اگر متواضع‌ترین فرد روی کره‌ی زمین هم باشید، برخی از آنها به‌طور خودکار متقاضی را فردی ازخودراضی تلقی می‌کنند. فرد متقاضی کار در گوگل چه بخواهد و چه نخواهد، مورد قضاوت واقع می‌شود، درک خوبی از وی به‌عمل نمی‌آید و به‌خاطر اقدام برای پرتقاضاترین کار در دنیا مورد تبعیض قرار می‌گیرد.
۳. فرد باید در تمامی زمان‌ها خوب کار کند و تا آخر در اوج باشد
اینکه فردی موفق‌به دریافت شغلی در گوگل شود لزوما به‌معنای همیشگی شدن آن نیست. کار کردن با باهوش‌ترین افراد دنیا که هر روز درصدد رسیدن‌ به سطوح جدیدی از موفقیت هستند، کاری سخت و استرس‌زا است. افراد باید هر روز بهترین و حرفه‌ای‌ترین عملکرد خودشان را داشته باشند. باید به مسیر موفقیت خود تا آخر ادامه دهید. نمی‌توانید به کارفرمای بعدی خود بگویید: نتوانستم آن را هک کنم!
۴. جست‌وجوهای کاری آینده حتی سخت‌تر هم خواهند شد (درست شنیدید: سخت‌تر)
استخدام‌کنندگان قطعا خواستار مصاحبه با متقاضی خواهند شد؛ اما نگران کار خودشان با گوگل نیز خواهند بود. یک داستان واقعی را مرور می‌کنیم: مرد جوانی برای درسال ۲۰۰۴ بوستون‌رد‌ساکس کار می‌کرد. در آن زمان، آنها سرانجام طلسم را شکستند و برنده‌ی لیگ بیسبال شدند. سطح شغلی و حقوق او بسیار پایین و ابتدایی بود و هیچ جای پیشرفتی برایش وجود نداشت. او در سال بعد تصمیم‌ به یافتن شغل بهتر و جدیدی گرفت. او هزاران بار مصاحبه کرد، اما در هر مصاحبه سرانجام با این سوال مواجه می‌شد: چرا می‌خواهی ردساکس را ترک کنی؟ هیچ‌کدام از استخدام‌کنندگان نمی‌خواستند او را استخدام کنند و فقط می‌خواستند بدانند که کار کردن در آنجا چه‌ شکلی است. وی درنهایت مجبور شد برای یافتن شغل جدید به ایالت دیگری برود.
. یک دسته انتظارات جدید برای خودتان تعیین خواهید کرد
فرد به‌محض استخدام در جایی مثل گوگل، ایده‌ی استخدام شدن در جایی شبیه‌ به آن را فراموش خواهد کرد. مزایا، نقاط مثبت و غیره در گوگل استاندارد شغلی جدیدی برای فرد به‌وجود خواهند آورد که در جای دیگری وجود ندارد. این امر، مثل بازی کردن در یک لیگ حرفه‌ای می‌ماند؛ وقتی کسی در سطح بالایی بازی می‌کند، دیگر دوست ندارد به‌سطح پایین‌تری برود.
۶. صندوق پیام‌های دریافتی کارمند منفجر خواهد شد
استخدام شدن در گوگل یعنی هجوم درخواست دوستان، خانواده، هم‌کلاسی‌ها، همسایه، آرایشگر، غریبه‌ها و سایرین از فرد برای ورود به گوگل. چون ۸۰ درصد تمامی شغل‌ها به‌صورت ارجاعی ارائه داده می‌شود، شهرت فرد استخدام‌شده و هم‌چنین سوالات درمورد نحوه‌ی ورود به گوگل سر به آسمان خواهد کشید. فرد استخدام‌شده باید استراتژی شبکه‌سازی جامعی اتخاذ کند. وی باید به‌خاطر داشته باشد، هر صحبتی که با هرکس می‌کند در ذهن آنها باقی خواهد ماند.
سخن پایانی
یافتن استخدام‌کننده‌ی مناسب نیازمند یک ذهنیت امیدوارانه است و شما باید فهرستی از انتظارات خود از شغل آینده‌تان داشته باشید.
مکان‌های بزرگی زیادی وجود دارند که کار کردن در آنها به سختی گوگل نیست. بنابراین استخدام شدن به نحوه‌ی نگرش در جست‌وجو برای کار بستگی دارد. به‌جای نگاه کردن به اسم و رسم استخدام‌کننده باید به‌دنبال کار در شرکت‌های اطراف خود بروید؛ شرکت‌هایی که کیفیت‌های آنها شبیه همان کیفیت‌های مورد تحسین شما در گوگل هستند. شما به‌عنوان یک متقاضی کار باید مانند افراد حرفه‌ای و باهوش، به‌دنبال چنین شرکت‌هایی بگردید تا سرعت جست‌وجو برای یافتن شغل را افزایش دهید. درحال حاضر تحقیق درمورد چگونگی کار در یک شرکت بسیار ساده‌تر از قبل شده است.
وقتی فهرستی از تجارب و دستاوردها را داشته باشید، می‌توانید استراتژی شبکه‌سازی مناسبی برای ارتباط‌با کارکنان به‌وجود بیاورید و اعتماد آنها را به خودتان جلب کنید. پس از جلب اعتماد، مستقیما به مدیران استخدام‌کننده برای موقعیت‌های باز ارجاع داده می‌شوید. بسیاری از این موقعیت‌ها بخشی از بازار شغلی مخفی هستند. نه تنها رقابت برای چنین شغل‌هایی کمتر از بقیه است، بلکه وقتی توسط کارمندی به استخدام‌کننده‌های این شغل‌ها پیشنهاد شوید، از امتیاز ویژه‌ای نسبت‌به سایرین برخوردار خواهید بود. رویای بودن در شرکتی بزرگ به آن سختی‌ که افراد فکر می‌کنند، نیست؛ بلکه تنها به کمی برنامه‌ریزی و تمرکز نیاز دارد. وقتی سراغ استخدام‌کنندگان مناسبی رفتید و دلایل خوبی هم برای این کار داشتید، روند موفقیت شما تسریع خواهد شد.
منبع: زومیت
https://www.zoomit.ir/2018/4/24/271128/6-reasons-working-google-isnt-right-for-most-people/

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp