آخرین اخبار

خانه / مقالات آموزشی بازاریابی / چطور از برند تجارت الکترونیک تان محافظت کنید؟

چطور از برند تجارت الکترونیک تان محافظت کنید؟

تهدید هایی مانند هک کردن، دزدیدن دامنه و … برند شما را تهدید می کند، که باعث می شود شما به این فکر کنید که آیا کسب و کار آنلاین ارزشش را دارد؟ با این حال بیشتر این تهدیدها شناخته شده اند و راه هایی برای مقابله با آن ها نیز وجود دارد. با چند اقدام ساده میتوانید تا ۹۵درصد خطر را از بین ببرید. در این جا چند نکته ی ساده برای کمک به محافظت از شما در مقابل افرادی که می خواهند سواستفاده کنند از برند و ارزش برندتان را بیان کرده ایم.

انتخاب علامت تجاری برای برندتان

در انگلستان علامت های تجاری زیر نظر قانون محافظت می شوند. حتی بزرگترین شرکت اینترنتی یعنی گوگل، قادر به استفاده از برند Gmail نبود زیرا قبلا شخص دیگری این نام را داشته است. اگر پیش از این چنین کاری نکرده اید، علامت تجاری و نام برندتان را انتخاب و ثبت کنید.

دامنه تان را برند کنید

به طور ایده آل، نام دامنه و برندتان می بایست یکی باشند. اما از آنجایی که بسیاری از دامنه ها تا به حال تخصیص داده شده اندف این کار کمی دشوار است. بنابراین ممکن است مجبور شوید از نام تجاری آنلاین دیگری استفاده کنید، البته این بدان معنا است که شما مزایایی را از دست خواهید داد. اگر نمیتوانید این دو نام را یکی انتخاب کنید حداقل نام تجاری خود را به نام دامنه تان اضافه کنید. تا جایی که امکان دارد تمام دامنه های مربوطه مانند .com ، .co.uk ، .ir ، .org و … را بگیرید تا در آینده از بروز cybersquatting جلوگیری شود. Cybersquatting بدین معناست که شخصی یکی از دامنه ها را میگیرد و از آن استفاده تجاری یا غیر تجاری می کند.

جلوگیری از ربودن دامنه

مطمئن شوید که دامنه ی شما توسط ثبت کننده ی دامنه برای جلوگیری از درخواست های انتقال غیر مجاز “قفل” شده است. در غیر این صورت افراد دیگر می توانند کنترل دامنه تان را به دست بگیرند.

دور نگه داشتن هکرها

وبسایت هک شده می تواند به سرعت به کسب وکار شما آسیب برساند و شهرتتان را از بین ببرد. هکر ها اغلب برای چالش اقدام میکنند تا کینه ورزی و بدخواهی. با این حال احتمالا اثری از حضورشان به جا خواهند گذاشت. این آثار می تواند تغییرات در صفحه ی اصلی وبسایت باشد و یا پاک کردن فایل ها. به طور مثال آخرین دسته از سفارشات شما را پاک می کنند. یکی از رایج ترین و ساده ترین برای هکرها استفاده از دیکشنری برای حدس زدن رمز عبور FTP شماست. مطمئن شوید که رمزعبورتان کلمه ای از فرهنگ لغات نباشد. و اگر کسی که شرکت را ترک کرده آن را می داند سریعا آن را تغییر دهید. مهم تر از همه استفاده از بسته ی تجارت الکترونیک امن برای سفارشات آنلاین است. بنابراین جزئیات کارت های اعتباری رمز گذاری می شوند. به این ترتیب حتی اگر سایتتان هک شود حداقل مشتریان و فروشگاه آنلاینتان تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

حک کردن برندتان

مطمئن شوید که همه ی صفحات وبسایتتان و تمام مدارک قابل دانلود شامل لوگو و نام برندتان است. شکی در مورد حقوق مالکیت برندتان نیست. بنابراین باید از آن محافظت کنید.

رنکینگ بالا در جستجو ها

هدف شما باید این باشد که در انواع جستجوها در گوگل به عنوان وبسایت اول قرار بگیرید. در عمل، این کار ممکن است دشوار باشد اما اجازه ندهید که تلاشتان متوقف شود. صفحه ی اصلی خود را برای نام برندتان بهینه کنید. حداقل سه تا چهار بار در متن صفحه نام برندتان را قرار دهید. در واقع شما باید در جستجو ها بالاتر از سایر رقبایتان باشید.

از حق نشر یا کپی رایت محافظت کنید

نشانه ی حق نشر را بر روی تمامی صفحات وبسایت و یا اسنادی که به صورت آنلاین منتشر می کنید. قرار دهید. گاهی اوقات چند عبارت منحصر به فرد که در سایتتان استفاده کرده اید را در گوگل جستجو کنید و آن ها را در نقل قول ها قرار دهید تا ببینید چه کسانی از آن استفاده کرده است. اگر به موردی برخورد کردید با ایمیل و تماس با آن ها برای حذف کردن مطلب موردنظر اقدام کنید. و اگر امتناع کردند از راه های قانونی وارد شوید.

موارد گفته شده راه هایی است که از طریق آن می توانید به محافظت از نام تجاری یا برندتان بپردازید. اگر می خواهید شهرتتان لطمه نبیند و مشتریان به شما اعتماد کنند می بایست تمامی نکات را رعایت کرده و در صورت ایجاد مشکل آن را سریعا برطرف کنید.

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp