آخرین اخبار

خانه / مقالات / چین صدرنشین جهان در رشته مهندسی برق و الکترونیک

چین صدرنشین جهان در رشته مهندسی برق و الکترونیک

براساس رتبه‌بندی سایمگو، صدر نشین جهان در رشته مهندسی برق و الکترونیک چین است و ایران در یک بررسی میان ۱۵۵ کشور جهان، جایگاه دوازدهم تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک را به خود اختصاص داده است.
راساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال ۲۰۱۷ به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک در سطح کشور‌های آسیای غربی رسیده است.
کشور‌های ترکیه، عربستان سعودی، مصر، رژیم صهیونیستی، کشور‌های امارات متحده عربی، قطر، عراق، اردن، لبنان، عمان، کویت، سرزمین‌های اشغالی، یمن و سوریه و بحرین به ترتیب در رتبه‌های بعدی ایران قرار گرفته‌اند.

بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد ۴ هزار و ۶۹۸ مقاله در زمینه مهندسی برق و الکترونیک در رتبه نخست و ترکیه با یک اختلاف قابل توجه در مقام دوم قرار دارد.

از میان ۴ هزار و ۶۹۸ مقاله منتشر شده محققان ایرانی، ۴ هزار و ۶۰۲ مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی‌که ترکیه و عربستان به عنوان کشور‌های حائز مقام دوم و سوم هر کدام به ترتیب ۲ هزار ۱۹۱ و یک هزار و ۶۶۷ مقاله تولید کرده‌اند که تنها ۲ هزار و ۱۴۳ و یک هزار و ۶۲۱ مقاله قابل استناد دارند.

بحرین به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۹ مقاله در زمینه مهندسی برق و الکترونیک ارائه کرده است.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان ۱۵۵ کشور جهان، جایگاه دوازدهم تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک را به خود اختصاص داده است.
صدر نشین جهان در رشته مهندسی برق و الکترونیک چین است، محققان چینی در سال ۲۰۱۷، ۵۵ هزار و ۷۵۵ مقاله در زمینه مهندسی برق و الکترونیک منتشر و ارائه کرده‌اند که از این تعداد ۵۴ هزار و ۹۳۲ مورد قابل استناد بوده است.

کشور‌های آمریکا، هند، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا و روسیه به ترتیب بعد از کشور چین و قبل از ایران در جدول جهانی جای گرفته‌اند.

نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط یک گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشور‌های مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کنند.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp