آخرین اخبار

خانه / رمزارزها / کاپیتولاسیون استخراج کنندگان چیست؟ ماینرها دلگرم به آینده قیمت

کاپیتولاسیون استخراج کنندگان چیست؟ ماینرها دلگرم به آینده قیمت

اگر در طی چند هفته گذشته توییتر بیت کوین و کریپتو را مرور کرده باشید احتمالا بارها و بارها اصطلاح کاپیتولاسیون استخراج کنندگان(miner capitulation) را شنیده اید.

همانطور که می دانید قیمت بیت کوین طی چند ماه گذشته به شدت افت کرده است و از قیمت ۱۴۰۰۰ دلار به ۷۰۰۰ دلار رسیده. به این ترتیب نرخ هش بیت کوین، یا میزان توان محاسباتی که برای پردازش بلاک ها اختصاص می یابد، کند شده است. این باعث ترس برخی، از رخ دادن کاپیتولاسیون ماینرها شده است.

این اصطلاح در تئوری به این معنا است که استخراج کنندگان برای ادامه امکان استخراج خود و بروزرسانی دستگاه های خود و کسب پول نقد، مجبور به فروش بیت کوین هایی شده اند که از طریق استخراج به دست آورده اند. البته طبیعتاً ماینرها برای تامین هزینه های عملیاتی خود باید بخشی از بیت کوین ها را بفروشند، اما فروش بیش از حد می تواند یک چرخه نامطلوب را ایجاد کند.

بنابراین برخی از آن هراس دارند که قیمت بیت کوین به دلیل کاپیتولاسیون ماینرها در آستانه سقوط قیمتی باشد. هر چند طبق آخرین داده های و اطلاعات بلاک چین، این امر دور از تصور نیست.

ماینرها امید به بازار افزایشی دارند
به گفته تحلیلگر برجسته بیت کوین در توییتر به نام PlanB، هیچگونه کاپیتولاسیونی از جانب استخراج کنندگان صورت نگرفته است و نود وی میزان نرخ هش حدود ۱۱۳ اگزاهش بر ثانیه را ثبت کرده است. رقمی که صدها درصد بالاتر از سال گذشته و ده ها درصد بالاتر از چند ماه گذشته است.

وی گفت:

روند شدید نرخ هش دلالت بر این دارد که استخراج کنندگان در مورد چشم انداز قیمت بیت کوین در میان مدت تا بلند مدت خوش بین هستند و بنابراین برای خرید دستگاه های قوی تر سرمایه گذاری می کنند تا در فرصت باقی مانده سرمایه خود را افزایش دهند.

علائمی وجود دارد که نشان می دهد رشد نرخ هش در بازار نزولی بیت کوین قطعا نشانه مثبت بودن چشم انداز قیمتی بیت کوین در بلند مدت است. FractalWatch که یک حساب اختصاص داده شده برای ردیابی ارزهای رمزنگاری است، اخیرا اظهار داشت که در بازارهای نزولی قبلی نرخ هش بیت کوین، با وجود کاهش شدید قیمت، به صورت لگاریتمی در حال افزایش بود. پس از آن، این واگرایی شکسته شد و منجر به افزایش چند صد درصدی قیمت ها شد.

در حال حاضر نیز یک واگرایی مشابه در حال شکل گیری است و استخراج کنندگان بیت کوین همچنان و با سرعت زیاد در حال گسترش کار خود هستند. قیمت نیز کاهش یافته و باعث تشدید این واگرایی شده است. این نشان می دهد که احتمالا یک بازار افزایشی شدید در حال شکل گیری است.

استخراج کنندگان بیت کوین نسبت به کسانی که سازنده قیمت بیت کوین در بازار هستند، از افزایش قیمت ها اطمینان بیشتری دارند.

منبع : کوین سرا

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp