آخرین اخبار

خانه / مقالات / کدام دستگاه های استخراج علیرغم افت قیمت بیت کوین هنوز سودآورند؟

کدام دستگاه های استخراج علیرغم افت قیمت بیت کوین هنوز سودآورند؟

از آنجا که قیمت بیت کوین به زیر ۸۰۰۰ دلار رسیده، عملیات استخراج بیت کوین سودآوری کمتری دارد. طبق اطلاعات و با توجه به قیمت بیت کوین در روز گذشته، فقط ۱۳ دستگاه استخراج هستند که با در نظر گرفتن متوسط هزینه برق ۰٫۱۲ دلار برای هر کیلووات ساعت، سودآور هستند. البته باید گفت که استخراج کنندگان در مناطقی از جمله ایران و چین هزینه کمتری را برای هر کیلووات ساعت برق پرداخت می کنند، اما معمولا از دستگاه های استخراج قدیمی تری برای این منظور استفاده می کنند.

دستگاه های استخراج قوی همچنان سودآور
استفاده از دستگاه های استخراج با الگوریتم SHA256 هنوز سودآور است. مهم نیست که چه ارزی را با آن استخراج می کنید، خواه بیت کوین باشد، خواه بیت کوین کش. به عنوان مثال، طبق آمار کوین دنس، در روز یکشنبه استخراج در بلاک چین بیت کوین کش بین ۰٫۴ تا ۳ درصد سود بیشتری داشت. در طول چند ساعت گذشته نرخ هش بیت کوین کش حدود ۴٫۱۴ اِگزاهش در ثانیه بود، در حالی که نرخ هش بیت کوین حدود ۹۸٫۰۳ اِگزاهش در ثانیه است. در طول هفت روز گذشته متوسط نرخ هش بیت کوین برابر ۸۷٫۳۴ اِگزاهش و نرخ هش بیت کوین کش ۲٫۶ اِگزاهش در ثانیه بوده.

افت قیمت بیت کوین به زیر ۸۰۰۰ دلار باعث شده تا بازار ارزهای رمزنگاری در طول دو هفته گذشته ضرر زیادی را تجربه کند. قیمت های فعلی باعث می شود، در صورتی که نرخ برق را ۰٫۱۲ دلار برای هر کیلووات ساعت در نظر بگیریم، تنها ۱۳ دستگاه استخراج سودآور باشند. این دستگاه ها شامل:

آنتماینر S17 پرو با قدرت ۵۳ تراهش در ثانیه، مدل آنتماینر S17 پرو با قدرت ۵۰ تراهش بر ثانیه، اینوسیلیکن +T3 با قدرت ۵۲ تراهش بر ثانیه، آنتماینر S17e با قدرت ۶۴ تراهش، استرانگ STU-U8 پرو با قدرت ۶۰ تراهش، ای بنگ ای بیت ++E11 با قدرت ۴۴ تراهش و واتس ماینر M20S با قدرت ۶۸ تراهش.

با همین قیمت فعلی بیت کوین و بیت کوین کش، اگر قیمت برق را برای هر کیلو وات ساعت ۰٫۰۵ دلار در نظر بگیریم، حدود ۷۰ دستگاه استخراج می توانند سودآور باشند. در واقع می توان اینطور گفت، در صورتی که نرخ برق ۰٫۰۵ دلار برای هر کیلووات ساعت باشد، هر دستگاه استخراجی با قدرت بالاتر از ۱۱ تراهش می تواند سودآور باشد. سود زیادتر و بین ۵ تا ۱۰ دلار در روز را می توان در دستگاه های استخراج با قدرت بالاتر از ۴۰ تراهش با مصرف برق ۱۵۰۰ تا ۶۰۰۰ وات انتظار داشت. این دستگاه های استخراج معمولا توسط شرکت هایی مثل بیت مین، استرانگیو، اینوسیلیکون، بیتفوری و مایکروبت تولید می شوند. دستگاه های استخراجی با قدرت ۲۰ تا ۳۸ تراهش سودهای کمتر از ۵ دلار را خواهند داشت.

طرح مایکروبت برای تولید دستگاه استخراج بیت کوین با قدرت ۸۱ تراهش
علاوه بر دستگاه های استخراج نام برده شده برای الگوریتم SHA256، شرکت بیت مین در ماه جاری مدل دیگری از آنتماینر S17 را با قدرت ۷۳ تراهش ارائه خواهد داد. این دستگاه استخراج دارای مصرف برق ۲۹۲۰ وات است. علاوه بر این گزارش هایی از چین عنوان می کنند که مایکروبت قصد دارد مدلی از واتس ماینر را ارائه کند که دارای قدرتی بیشتر از S17 با قدرت ۷۳ تراهش است. اگر قیمت برق را ۰٫۰۵ دلار در نظر بگیریم، واتس ماینر M20S که در حال حاضر با قدرت ۶۸ تراهش ارائه شده، روزانه حدود ۷ دلار درآمد خواهد داشت. با این حال وو گانگ، سهامدار شرکت مایکروبت عنوان می کند که واتس ماینر مدل M30S را به زودی ارائه می دهد. وی گفت:

دستگاه جدید با قدرت ۸۱ تراهش و راندمان مصرف برق ۳۸ وات در هر تراهش ارائه خواهد شد.

وی همچنین گفت که در M30S از تراشه های ۸ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد شد، اما گزارش ها حاکی از آن است که جنگ تجاری ژاپن و کره جنوبی بر ارائه این محصول تاثیر گذاشته است. مایکروبت در سال ۲۰۱۶ و توسط کارمند سابق بیت مین، یانگ ژوکسینگ، تاسیس شد. گفته می شود وی مدیر طراحی پردازنده بوده و به تولید و ساخت مدل های معروف بیت مین، یعنی S7 و S9 کمک کرده است. بیت مین وی را پس از ترک این شرکت، به نقض حق ثبت اختراع در زمینه فناوری ساخت دستگاه های استخراج متهم کرد.

منبع : کوین سرا

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp