آخرین اخبار

خانه / اخبار / گوگل میتواند زمان مرگ شما را حدس بزند!

گوگل میتواند زمان مرگ شما را حدس بزند!

این غول فناوری جهان در حال انجام آزمایش‌هایی با کمک رایانه و هوش مصنوعی است که می‌تواند پیش‌بینی کند آیا بیماران پذیرش شده در بیمارستان پس از ۲۴ ساعت می‌میرند یا خیر!
هوش مصنوعی می‌تواند با دقتی بالای ۹۵ درصد این آزمایشات را انجام و زمان مرگ بیمار را پیش‌بینی کند. این فناوری با دریافت اطلاعاتی مانند سن، جنس، نژاد و نوع بیماری می‌تواند زمان مرگ بیمار را پیش‌بینی کند. البته، این اطلاعات بعدا با اطلاعات پزشکی بیمار در بیمارستان مانند تشخیص‌های قبلی، علایم حیاتی بیمار، جواب‌های آزمایشگاهی و نظایر این‌ها ترکیب می‌شوند.
ابتدا، این سیستم هوش منصوعی توسط تیم‌ تحقیقاتی از دانشگاه‌های استنفورد، شیکاگو و UCسانفرانسیسکو توسعه داده شده ولی گوگل آن را تصاحب و با یادگیری ماشینی آموزش می‌دهد. گوگل برای آموزش هوش مصنوعی از اطلاعات دو مرکز بزرگ پزشکی ۲۱۶ و ۲۲۱ بزرگ‌سال امریکا استفاده کرده است. این اطلاعات تقریبا ۴۶ میلیارد رکورد بودند که توسط هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل شدند.

هوش مصنوعی گوگل به مرور توانست میان برخی واژه‌های پزشکی و بیماری‌ها با زندگی یا مرگ انسان‌ها ارتباط برقرار کند و بفهمد کدام فرد احتمال دارد زنده بماند یا اینکه بمیرد.

منبع: بروزرسانی

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp