آخرین اخبار

خانه / اخبار / ۲۶۰ پروژه در حوزه وزارت نیرو در حال اجرا است

۲۶۰ پروژه در حوزه وزارت نیرو در حال اجرا است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۶۰ پروژه در حوزه وزارت نیرو در این استان در حال اجرا است.

 

اقبال عباسی بعد از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر فارسان با اشاره به دستور وزیر نیرو در خصوص تجدید نظر در خصوص سهم آب استان، اظهار داشت: مدیران آب استان اعلام کردند ۲۳۷ میلیون مترمکعب سهم آب استان در چهارمحال و بختیاری مصرف نمی‌شود و کمتر از این میزان مصرف می‌شود که طبق دستور وزیر نیرو، مدارک و مستندات ارائه شده تا مشکل ۳۱ طرح کشاورزان سامان و بن حل شود.

اقبال عباسی با اشاره به دستور وزیر مبنی بر تحویل محل آبگیر پروژه انتقال آب بن – بروجن به چهارمحال و بختیاری، افزود: صورت جلسه ای میان مدیر امور آب استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان تنظیم شده است تا مشکل پیشرفت این پروژه برطرف شود.

عباسی در خصوص دستور وزیر نیرو مبنی بر تجدید نظر در مورد کم و کیف اجرای سد بهشت آباد، تصریح کرد: با این دستور تونل کوتاهی به جای تونل ۶۷ کیلومتری پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با دستور وزیر نیرو تجدید نظر در زمینه تحویل نیروگاه کوهرنگ صورت گرفته است.

عباسی با بیان اینکه بیش از ۲۶۰ پروژه در حوزه وزارت نیرو در استان در حال اجرا است، گفت: از این تعداد بیش از ۸۴ پروژه با اعتبار بیش از هزار میلیارد تومان امروز با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

وی گفت: حقابه استان حدود ۵۰ میلیون متر مکعب است که تصویب شده و نیازمند توجه برای تحقق است.

عباسی در زمینه حل مشکلات ساخت و ساز در حریم رودخانه ها به ویژه در حوزه زاینده رود، گفت: برخی املاک تخریب شده اما حریم زاینده رود بلاتکلیف مانده و امسال چند نفر در این رودخانه غرق شده و اگر ساماندهی شود از اعتبارات استان نیز کمک می شود تا این تهدیدات و خطرات تبدیل به فرصت گردشگری شود که موضوع بسیار حساسی است.

به گزارش مهر، توجه به اصلاح برخی شبکه‌های فرسوده برخی شهرهای کوچک، تامین اعتبار حفاظت و ایمن سازی مخازن و مسیرهای تامین آب که نیازمند برنامه ریزی دقیق است و زیرساخت‌های برق رسانی به قطب‌های صنعتی استان برخی از درخواست‌های استاندار از وزیر نیرو بود.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp