آخرین اخبار

خانه / اخبار / ۹ روش برای آنکه ابتکار عمل را در دست گرفته و در کارتان جدی گرفته شوید

۹ روش برای آنکه ابتکار عمل را در دست گرفته و در کارتان جدی گرفته شوید

در حال حاضر ابتکار عمل و خلاقیت جهان روز را تکان داده. تمام کسانی که ابتکار عمل به خرج داده‌اند و ایده‌های خلاقانه‌ی خود را در بسیاری از صنایع جهان پیاده کرده‌اند، موفق شده‌اند سکاندار همان بخش از صنعت شده و تغییراتی اساسی در نحوه‌ی زندگی مدرن ایجاد کنند.
به همین دلیل تمامی شرکت‌ها به دنبال افرادی هستند که از انرژی بالایی بهره برده، قادرند ابتکار عمل را در دست بگیرند و در فعالیت‌ کاریشان بازده‌ی بالایی داشته باشند. ۹ روش وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها فعالیتتان را بیشتر کرده و در محل کارتان ابتکار عمل بیشتری از خود نشان دهید:
۱. یک لحظه بیکار نمانید
شما برای بتوانید خودی از خودتان نشان داده و میان کارمندان دیگر به چشم بیایید، باید همواره کار کنید و حتی یک لحظه هم بیکار نمانید. در لحظاتی که کاری ندارید هم سعی کنید خلاقانه عمل کرده و راه حل‌های نوآورانه‌ای برای انجام کارهای بعدیتان در نظر بگیرید.
۲. بیشتر از آنچه از شما می‌خواهند کار انجام دهید
اینکه یک فرد بتواند تمامی کار‌های خواسته شده از وی را به درستی انجام دهد اصولاً برای حفظ یک شغل کافی است اما اگر شما می‌خواهید جدی گرفته شوید و به چشم بیاید، باید کارهایی انجام دهید که دیگران نه می‌توانند و نه میخواهند مسئولیتشان را برعهده بگیرند.
۳. فکر کنید عضوی از تیم هستید، نه یک کارمند
شما نمی‌توانید برای محل کارتان ارزش قائل نباشید و تمام وقتتان را برایش صرف کنید.پس بهتر است فکر کنید که همیشه عضوی از تیم هستید، نه یک کارمندی حقوق بگیر.
این بدین معنی است هر دستاورد محل کارتان باید شما را خوشحال کند و برای رسیدن تیمتان به آن دستاورد تلاش کنید. این مساله موجب می‌شود که همگی از انرژی مثبت شما به وجد آمده و اطرافتان احساس خوبی داشته باشند.
۴. نترسید و ایده‌های خود را مطرح کنید
آیا ایده‌ی خلاقانه و فوق العاده‌ای دارید؟ پس نترسید و ایده‌ی خود را مطرح کنید. میلیون‌های ایده‌ی خارق العاده به بار نشسته‌اند چرا که شخصی جرئت نکرده آن را به زبان بیاورد. اگر آن‌ را به زبان نیاورید، نمی‌توانید بفهمید که ایده‌تان خوب بوده یا نه. شاید ایده‌تان اصلاً عملی نباشد. پس هر اتفاقی که بیفتد شما با بر زبان آوردن ایده‌ی خود سود کرده‌اید.
۵. اعتماد به نفس داشته باشید
همه می‌دانند که اعتماد به نفس، مسئله بسیار مهمی است. گاهی اوقات ممکن است به شما وظیفه‌ای محول شود که ایده‌ای برای انجام آن ندارید و نمی‌دانید چطور باید آن را به سرانجام برسانید. در این مواقع اصلاً نگران نباشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. طوری نشان دهید که می دانید در حال انجام چه کاری هستید و در همین حین به دنبال راه حل مناسب رفته و وظیفه‌ی محول شده را به سرانجام برسانید.
۶. فرصت طلب باشید
همیشه فرصت‌های مناسبی برای همه کارمندان به وجود می‌آید تا آنها بتوانند شایستگی های خود را نشان بدهند اما تفاوت کارمندان معمولی با بهترین‌ها در فرصت طلبی آنهاست. کارمندان نمونه همیشه سعی می کنند از هر موقعیت، یک فرصت مناسب برای پیشرفت و موفقیت بسازند. این اتفاق بارها برایشان می‌افتد و بالاخره آنها قادر خواهند بود فرصت مناسبی برای درخشیدن پیدا کنند و موفق شوند خودشان را اثبات کنند.
۷. همیشه آماده باشید
سعی کنید هر روز یک قابلیت جدید یاد گرفته یا توانایی‌های قبلی خود را مرور کنید. این مسئله موجب می‌شود همیشه برای انجام فعالیت‌های جدید آماده باشید. با اینکار نشان می دهید که فعالیت‌های کاری روزانه برای شما کافی نیست و علاقه دارید مسئولیت بیشتری برعهده بگیرید. یادگیری یک زبان، استفاده از یک نرم‌افزار ویژه یا حتی قابلیت‌های تمرکزی می تواند گزینه‌های مناسبی برای این منظور به شمار آید.
۸. سریعاً ناامید نشوید
اگر باور دارید که می توانید در یک زمینه بدرخشید، سریعاً ناامید نشوید. برخی مواقع لازم است که انتقاد‌ دیگران را نادیده گرفته و روش به خصوص خود را در پیش بگیرید. در ابتدا به بسیاری از کارآفرینان می‌خندیدند و حتی ایده‌هایشان نادیده گرفته می‌شد اما آنها به موفقیت خود ایمان داشتند و این حرفها را نشنیده گرفتند. این مسئله موجب شد که با تلاش بیشتری به دنبال هدفشان رفته و آن را عملی کنند.
۹. زیاد سوال بپرسید
شما برای آنکه بتوانید در انجام کاری موفق باشید، باید بسیاری از چیزها را بدانید یا حداقل اطلاعات لازم را برای انجام آنها کسب کنید. پس کنجکاو باشید و راجع به همه چیز سوال بپرسید. این مسئله موجب می‌شود که درباره‌ی هر آنچه نمی دانید اطلاعات زیادی کسب کنید و بتوانید ابتکار عمل را بدست بگیرید. بدین شکل می‌توانید ایده‌هایتان را در راستای درستی پیش برده و در محل کار خود بدرخشید.
منبع: دیجیاتو
http://digiato.com/article/2018/05/21/%d8%a7%d8%a8%d8%aa%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%ac%d8%af%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp