آخرین اخبار

خانه / اخبار / ساعات کاری ادارات استان تهران تغییری نمی کند

ساعات کاری ادارات استان تهران تغییری نمی کند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفتگو در خصوص احتمال تغییر ساعت کار ادارات این استان با توجه به افزایش شدت مصرف انرژی گفت: در جلسه عصر روز گذشته در دفتر وزیر کشور به این نتیجه رسیدیم که ساعت کار ادارات استان تهران تغییر نداشته باشد.

وی افزود: روز گذشته در دفتر وزیر کشور که معاونین این وزارتخانه و معاونین وزارت نیرو و تعدادی از مسئولین استانداری تهران حضور داشتند با توجه به تدابیر اتخاذ شده و بهره‌مندی از راه‌حل‌های دیگر مکلف شدیم برخی اقدامات را در دستور کار قرار دهیم.

محسنی بندپی درباره جزئیات این دستور کار‌ها گفت: قرار شد تجهیزات سرمایشی کلیه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات استان تهران روی درجه ۲۵ سانتیگراد تنظیم شود این در حالی است که هر یک درجه کاهش سرمای خروجی از این دستگاه‌ها می‌تواند ۳ درجه در مصرف برق صرفه جویی داشته باشد.

استاندار تهران افزود: دستگاه‌های اداری استان تهران باید مصرف برق خود را نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش بدهند و در همین راستا باید از مبدل‌های انرژی در جهت کاهش مصرف برق استفاده کنند، اگر دستگاه‌های اداری و نهاد‌های مستقر در استان تهران این کار را انجام ندهند وزارت نیرو و اداره برق موظف شدند برق ادارات متخلف را قطع کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها از پانزدهم تیرماه آغاز می‌شود تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها در استان تهران آن است که در ماه‌های تیر و مرداد با مدیریت و ترویج بهینه مصرف برق قطعی نداشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش ساعات کار ادارات در استان تهران به علت صرفه جویی در برق افزود:، چون مراجعت به استان تهران زیاد است و اجرای طرح کاهش ساعات کار در این استان منجر به بروز برخی نارضایتی‌ها شده بود و وقتی آن‌ها برای پیگیری کار‌های اداری خود به این استان می‌آمدند عملا ساعت کار ادارات پایان می‌یافت تصمیم گرفتیم اجرای کاهش مصرف برق را از راه‌های دیگر دنبال کنیم.

استاندار تهران گفت: با تنظیم درجه سیستم‌های سرمایسی بر روی ۲۵ و استفاده از دستگاه‌های کاهنده و مبدل‌های انرژی امیدواریم در مصرف برق کاهش خوبی را احساس کنیم.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp