آخرین اخبار

خانه / مقالات / دیزل ژنراتور کامینز و موارد کاربرد آن چیست؟

دیزل ژنراتور کامینز و موارد کاربرد آن چیست؟

دیزل ژنراتور کامینز و یا موتور برق کامینز در دو کاربرد دائم کار (Prime) و اضطراری (Standby) مورد استفاده قرار می گیرند.

در کاربرد اول از دیزل ژنراتور در مکان هایی استفاده می کنند که خطوط انتقال برق وجود ندارد و یا استفاده از برق شهر مقرون به صرفه نمی باشد، از قبیل معادن _ تالارهای و…. در این کاربرد توصیه می شود دیزل ژنراتور حتما دارای تابلوی حفاظت و کنترل دیزل ژنراتور قدرتمند که شامل بردهای کنترل حفاظت است ، استفاده گردد در این کاربری دیزل ژنراتور کامینز به دلیل ساختار مقاوم طراحی در شرایط طاقت فرسا نسبت به سابر دیزل ژنراتورها برتری دارد.

در کاربرد دوم، دیزل ژنراتور کامینز در مراکز صنعتی و سایر ارگان های حساس که قطع برق موجب خسارات مالی و بعضا انسانی می شود، استفاده می گردد، از قبیل بیمارستان ها، فرودگاه ها، کارخانه های تولید مواد غذایی و… در کاربرد Standby دیزل ژنراتور از تابلو ATS (تابلو برق امرجنسی) به منظور خاموش و روشن کردن دیزل ژنراتور بصورت کاملا اتوماتیک علاوه بر تابلو حفاظت و کنترل دیزل ژنراتور(تابلو برق AMF) استفاده می شود.

در پاره ای از زمان ها استفاده از دیزل ژنراتور باعث آلودگی صوتی شده و ایجاد مزاحمت می نماید، در این مواقع استفاده از کانوپی برای دیزل ژنراتور (( دیزل ژنراتور سایلنت)) توصیه می شود. این تجهیز جهت افزایش IP دیزل ژنراتور نیز استفاده می شود. حمل ونقل دیزل ژنراتور به کرات در مواقعی که در مکانی خاص دیزل ژنراتور استفاده نمی شود بسیار مهم و پر هزینه است به این منظور دیزل ژنراتور را بر روی تریلی قرار داده به این ترتیب می توان دیزل ژنراتور از مکانی به مکانی دیگر به راحتی حمل نمود. در مناطق سرد سیر کشور عزیزمان ایران ، سرما باعث می شود دمای گازوئیل به نقطه احتراق نرسد درنتیجه دیزل ژنراتور روشن نشود (پس از استارت دیزل ژنراتور خاموش شود) در این مواقع استفاده از گرمکن دیزل ژنراتور جهت گرم کردن دمای اولیه بدنه موتور دیزل توصیه می شود. گرمکن دیزل ژنراتور جهت آب بیشتر از سایر گرمکن های دیزل ژنراتور استفاده می گردد. در مواقع اضطراری جهت آماده به کار نگه داشتن باطری دیزل ژنراتور از باطری شارژر در داخل تابلو دیزل ژنراتور استفاده می شود تا در مدت زمان خاموشی دیزل ژنراتور، باطری به وسیله برق شهر شارژ گردد.

مشاهده محصولات بیشتر دیزل ژنراتور کامینز :

منبع : دیزل پارس

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp