آخرین اخبار

خانه / مقالات / میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور

میزان مصرف سوخت در دیزل ژنراتور

پارامترهای مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می دهند. اما در حالت کلی میزان مصرف، معمولا بستگی به پارامترهایی همانند اندازه دیزل ژنراتور و میزان بار آن دارد و بر این اساس تقریبی از مصرف را می توان بدست آورد.
میزان مصرف دیزل ژنراتورها به طور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است. این میزان با توجه به ارتفاع ازسطح دریا، درجه حرارت محیط، رطوبت نسبی محیط، عمر دیزل ژنراتور و البته کیفیت گازوئیل مصرفی متغیر است.

مثال: اگر شما از یک دیزل ژنراتور Kva ١٠٠ استفاده می کنید، که به طور متوسط Kva ٨٠ بار مصرفی روی آن است، متوسط مصرف سوخت در هر ساعت ١٠ لیتر خواهد بود.

 

مزایای موتورهای دیزل:

عدم نیاز به سیستم جرقه زنی
عمل احتراق در موتورهای دیزل به واسطه پاشش گازوئیل داغ بر روی توده هوای فشرده شده صورت می گیرد. بنابراین نیاز به دینام، کوئل، دلکو، وایر و شمع ندارد.

فقیرسوز بودن
از آنجا که سوخت مصرفی موتورهای دیزل از نوع سنگین با عدد ستان (تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است. بدین جهت موتوهای دیزل را فقیرسوز می نامند. مصرف سوخت موتورهای دیزل ۳۰ درصد کمتر از موتورهای بنزینی با حجم و تعداد سیلندر مشابه است.
باید توجه کرد که عوامل مختلفی می تواند منجر به افزایش یا کاهش مقدار سوخت مصرفی شوند.

 

 

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp