آخرین اخبار

خانه / اخبار / پیشتازی مازندران در ساخت نیروگاه‌ها کوچک

پیشتازی مازندران در ساخت نیروگاه‌ها کوچک

آمل-استاندار مازندران با بیان اینکه دولت تا سقف ۵۰درصد برای ساخت نیروگاه های برق با مقیاس کوچک در قالب پرداخت تسهیلات بانکی حمایت می کند گفت: مازندران در ساخت نیروگاه های کوچک پیشتاز است.

احمد حسین زادگان در حاشیه افتتاح نیروگاه مولد مقیاس کوچک بابکان آمل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود ۳۰تا ۴۰میلیارد تومان برای ساخت هر نیروگاه با مقیاس کوچک سرمایه گذاری مورد نیاز هست که نیمی از این هزینه را دولت با پرداخت تسهیلات بانکی حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: دولت علاوه بر حمایت درپرداخت تسهیلات، خرید تضمینی برق از نیروگاه های کوچک را انجام خواهد داد و تامین سوخت این نیروگاه ها که عمدتا از گاز هست، تقریبا رایگان وحداقلی است.

استاندار مازندران تصریح کرد، که تقریبا سرمایه گذاری درحوزه ایجاد نیروگاه ها با بازدهی خوبی برای سرمایه گذاران وبدون ریسک خواهد بود و حتی در زمان های سرد سال که مصرف برق عمدتا کمتر است، دولت برق مصرفی نیروگاه های کوچک را تضمینی خریداری خواهد کرد.

حسین زادگان با بیان اینکه مازندران در بخش راه اندازی نیروگاه های مقیاس کوچک از استانهای پیش رو دراین بخش است، گفت: همه ظرفیت های استانی دراین بخش برای توسعه این نیروگاه ها فراهم است و سرمایه گذاران می توانند بدون دغدغه دراین بخش ورود وسرمایه گذاری داشته باشند.

وی افزود: دولت با توجه به هزینه دار بودن سرمایه گذاری در قبل وپس ازآن امکان ورود وساخت آن وجود ندارد، لذا در راستای تقویت پدافندغیرعامل ونیز تامین برق پایدار برای واحدهای تولیدی وصنعتی استان برخی شهرک ها حمایت های لازم را خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارمهر، نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک ۷ مگاواتی درنزدیکی شهرک صنعتی بابکان شهرستان آمل روزپنجشنبه با حضور استاندار مازندران افتتاح شد و برای ساخت این نیروگاه با مقیاس کوچک ۷مگاواتی بیش از ۴۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp