آخرین اخبار

خانه / مقالات / ۵ نشانه که می‌گویند در شغل‌تان به دستیار نیاز دارید

۵ نشانه که می‌گویند در شغل‌تان به دستیار نیاز دارید

ما انسان‌ها گاهی‌اوقات به دلایل مختلفی به کمک نیاز داریم. از این دلایل می‌توان مثلا به توسعه کسب و کار اشاره کرد. معمولا این نوع پروژه‌ها پیچیدگی‌های مختلفی دارند و ممکن است با سفر یا مسئولیت‌های جدیدی همراه باشند. هر وقت به کمک فرد دیگری نیاز می‌شود، بزرگ‌ترین مشکل معمولا هزینهٔ آن است. استخدام یک دستیار یا سپردن مسئولیت‌های جدید به فردی که قبلا استخدام کرده‌اید، می‌تواند گران تمام شود. اما سؤالی که اینجا مطرح است و بیشتر مواقع کسی آن را از خود نمی‌پرسد، این است که «اگر دستیاری برای انجام‌دادن برخی از وظایف‌تان نداشته باشید، برای‌تان چقدر هزینه دارد؟»

نشانه‌هایی که می‌گویند به دستیار نیاز دارید
اگر با هرکدام از این نشانه‌های زیر روبه‌رو شدید، مطمئن باشید که زمان استخدام دستیار رسیده است. در واقع، هر وقت در استخدام یک دستیار تردید داشتید، به این ۵ نشانۀ زیر توجه کنید:

۱. اشکال در ارائه محصول یا خدمات
نشانه‌های نیاز به دستیار، استخدام

وقتی در محل کار تعداد خطاها و اشتباه‌های‌تان زیاد می‌شود یا معمولا مهلت‌های انجام‌دادن کارها را از دست می‌دهید، یعنی کنترل کارها از دست‌تان خارج شده است.

۲. نارضایتی تیم کاری، مشتری یا شریکان
افرادی که کنار شما کار می‌کنند می‌توانند به شما نشان دهند که بدون تردید به دستیار نیاز دارید. آنها ممکن است از این شاکی باشند که برای دریافت پاسخ یا تأیید درباره چیزی باید خیلی صبر کنند.

۳. دسکتاپ یا صندوق پست الکترونیکی‌تان
دسکتاپ کامپیوترتان چگونه است؟ آیا انبوهی از فایل‌ها و سندهای اداری به‌طور نامنظم روی صفحه اصلی رایانه پراکنده شده‌اند؟ صندوق پست الکترونیکی‌تان چطور؟ چه تعداد نامهٔ نخوانده یا پاسخ‌داده‌نشده در آن وجود دارد که منتظر جوابی از طرف شما هستند؟

تمام این موارد ثابت می‌کنند که به دستیار نیاز دارید.

۴. کسب‌وکارتان
حالا جامع‌تر نگاه کنید. ممکن است در مسیر ازدست‌دادن کسب‌وکار یا مشتریان‌ قدیمی‌تان قرار گرفته‌اید. اگر چنین است، باز هم باید گفت که مسلّما به یک دستیار نیاز دارید. با این روش می‌توانید به کارهای‌تان سروسامان دهید تا اوضاع بیشتر به‌ هم نریزد.

۵. اعتبار و محبوبیت‌تان
هر زمان که به کمک نیاز داشته باشید و دستیاری انتخاب نکنید، مسلّما اعتبار و وجهۀ خود را از دست می‌دهید. افرادی که با شما سروکار دارند، وقتی بی‌توجهی‌تان به نیازهای‌شان را ببینند، دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند یا شما را جدی نمی‌گیرند. بنابراین بهتر است همیشه به رفتار خود با اطرافیان‌تان و اعتباری که نزد آنها دارید،‌ توجه کنید. شاید به کمک یک دستیار بتوانید وقت‌تان را آزادتر کنید و نسبت به اطرافیان‌تان توجه بیشتری نشان دهید. به‌این ترتیب اعتبار و محبوبیت خود را حفظ خواهید کرد.

نکته مهم
اگر مدیریت یک گروه را به عهده دارید، مسلّما به استخدام فرد جدیدی نخواهید داشت؛ به‌جای آن می‌توانید گروه کاری‌تان را به همکاری بیشتر تشویق کنید. برای انجام این کار، روش‌های مختلفی مانند برنامه ریزی جمعی، تقسیم مسئولیت‌ها میان افراد و نماینده‌کردن برخی از افراد برای انجام برخی از کارها وجود دارد.

کلام آخر
با توجه به نشانه‌های بالا و به‌کارگیری دستیار مناسب، می‌توانید در شغل‌تان مؤثر باشید و کسب و کار خود را به خطر نیندازید.

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp