آخرین اخبار

خانه / اخبار / حقی فام: مطالعات کارت انرژی هنوز نهایی نشده است

حقی فام: مطالعات کارت انرژی هنوز نهایی نشده است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه روند دریافت پول صادراتی برق به عراق روان و منطقی شده، گفت: مطالعات کارت انرژی که یکی از گزینه‌های اصلاح نظام تعرفه‌ای برق است، هنوز نهایی نشده است.
محمودرضا حقی‌فام در پاسخ به این سؤال که آیا کارت انرژی همچنان در دستورکار است یا خیر، گفت: در اصلاح نظام نظام تعرفه‌ای برق یکی از مباحثی که به طور جدی مطرح شده و مطالعات آن ادامه دارد، موضوع کارت انرژی است.

وی با بیان اینکه مطالعات کارت انرژی در حوزه وزارت نیرو قرار دارد، اما این موضوع به معنی سهمیه‌بندی مصرف برق نیست ادامه داد: این مطالعات ادامه دارد و بعد از نهایی شدن گزارش آن تقدیم وزیر نیرو خواهد شد، اما به هر حال تبعات گسترده‌ای دارد و باید در کمیسیون انرژی مطرح شود.

معاون توزیع توانیر با اشاره به اینکه به هر حال کارت انرژی یک کار بزرگی است و باید افراد متخصص آن را بررسی و نقد کنند، خاطرنشان کرد: یکی از آپشن‌هایی که در حال مطالعه روی آن هستیم، همین کارت انرژی است، اما تصمیم خاصی بر روی آن گرفته نشده که کدام روش را انتخاب کنیم.

در کارت انرژی یک الگوی مصرفی تعریف می‌شود که کمتر از الگو با یک نرخ و بالاتر از الگوی مصرف با نرخ دیگری محاسبه می‌شود و پیشتر حقی فام اعلام کرده بود که هنوز ساز و کار استفاده از کارت انرژی تعیین نشده و این طرح در مرحله مطالعات است و باید دید چه برنامه‌ای برای آن تدوین می‌شود تا بتوان از هدر رفت انرژی و مصرف بی رویه برق جلوگیری کرد.

*روال دریافت پول برق صادراتی منطقی شد

حقی‌فام در پاسخ به این سؤال که آیا مطالبات برقی ایران از عراق بابت صادرات برق به این کشور روند بهتری به خود گرفته است یا خیر، گفت: حدود ۹۰ درصد از مطالبات صادرات برق ایران از عراق دریافت شده است.

وی از اعلام دقیق میزان دریافت مطالبات و باقی‌مانده آن خودداری کرده و گفت: روال دریافت پول برق صادراتی از عراق بسیار منطقی و دقیق شده است.
منبع: برق نیوز

ثبت دیدگاه

برو بالا
سوالی دارید؟ چت با Whatsapp